Gå til innhold

vurdere kjøp av omega b

Ranger emnet


dj-m

Anbefalte innlegg

Spør om:

 

1. kamføler/veivføler/tomgangsregulatoren/coil er byttet. (disse ryker titt og ofte på disse).

2. Sjekk rust nederst på dører, og kanalene.

3. Sjekk om frontlyktene er slitne, fra innsiden.

4. Spør om topppakningen har gått noen gang. (Min gikk noen uker etter kjøp, vanlig kjøring).

 

Dette er standardfeilen med mange omegaer.

Jeg har en 2.0L 16v stasjonsvogn, 1997 modell.

 

Jeg har byttet og fikset alt ovenfor, og sett at alt ovenfor er veldig vanlig på Omega B1.

Min hadde minimalt med rust pga den var kjørt et sted de ikke salter, men har kommet fort etter

at jeg har begynt å kjøre med den på vanlige norske vinterveier med salt.

 

Sjekk også midtarmlene, om det er mye luft under "skinnet", hender med mange at det blir en boble der.

 

Ellers er det ikke så mye standard greier jeg vet om. Som sagt, gjelder alt jeg har nevnt med motor osv 2.0 literen.

Vet ikke hvordan det er med dieselmotorene, og 2.5, 3.0 osv..

 

 

Bilbruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår