littlerock Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Har en 1,8 t A4 (b5) som jeg vil ha litt større turbo på. Sett på garrett sin GT35, og lurer på om den vil passe inn. Noen som vet om det må ombygges noe, vil topp pakninga tåle det, osv? generelle erfaringer og tips ønskes :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjarnten Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 "litt" større? gt35 er bygget for effekt mellom 400-600hk? Hvis du skal ha noe som er optimalt for din bil, ville jeg gått for gt2860rs. Men husk at du må bytte, dyser, må/bør ha downpipe, bensinpumpe og mappe bilen. Med det kittet får du ca 280/320 hk. skal du ha noe mer effekt en dette så blir det dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Setter du på større turbo må du mappe bilen.. da kan du like gjerne peise på med dyser osv :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 "Litt" større ja. Klar over at det ikke blir billig, da hadde jeg funnet meg en annen hobby. 300 hk er vel kanskje mer "optimalt" men skal man alt bruke penger, kan man like godt gi jernet. GT2860RS snurrer vel ganske fort opp, og gir fullt trykk på ca 2500 rpm,da synes jeg GT2871R eller GT3071R-WG høres mer fristende ut, selv om de ikke spooler like fort opp. Mapping, dyser osv er tatt med i beregningen :) takker for innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A4B5TQ Skrevet Mai 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 Mener du at du går over til datasprut eller chipping av orginal hjerne? Hva blir oppsettet på motoren da, hvilke deler bruker du for å få disse 300hk? Har selv planer om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Ennå i tenkeboksen, men ser ut som Nira i3+ er en god kandidat på datasprut. Hvilke dyser osv, oppsett vil jeg ikke kunne svare på før planene er satt ut i live. Grovplanen er iallefall garrett turbo, downpipe/ny eksos (har lyst på doble enderør), mapping, bensinpumpe osv, ic fra turbofun står på i dag, får se om det treng modding der og... større dynamo skal den og få (delvis pga stereo). Planene er mange og lange, så "mistenker" dette kommer til å ta tid. Bilen er i daglig drift enda, i påvente av en kjørbar plan b (bil nr2).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg