matador Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 (endret) kan vel ikke være noe dårligere enn dere andre, så jeg får lage en egen tråd med begge stratusene vi har :thumb det er mest i bilen til kona jeg får "prøvd meg" da den brukes veldig lite -også i tilfelle det skulle "gå galt"... :fatality: den ene er en 96 og den andre en 97, vi hadde også en neon men den ble for liten til å ha stereo anlegg i, sa da ble en makkan straus isteden. her er det noen bilder av den ene uten emblemmer/merker, har også da jeg fjernet de men de er i en annen pc, legger de seinere. [ATTACH]22594[/ATTACH] [ATTACH]22590[/ATTACH] [ATTACH]22591[/ATTACH] [ATTACH]22593[/ATTACH] [ATTACH]22592[/ATTACH] Endret Mai 4, 2011 av matador Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 svarte, vær på EU kontrol og fikk to 2 pga rust i bremseskivene og parkbremsene... bilen på bildet har jo self ikke vært i brukt på flere måneder og da hadde de rustet self -ellers er de nye både foran og bak + nye bremsesko, håndbrekket hadde også forkjell på over 50%... blir vel en runde med vinkelslipper og pusse skive :) fikk sikftet ny frontrute og da gamle den sprakk i vinteren etter en stensprut skadde :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Bilen ble opprinelig skaffet som pendler bil men også fordi den har godt med plass på dashen :) dvs plass til gode og greie høyttalere -lyd i bil er hobby siden 80 tallet... og greit med god lyd når man først sitter så mye i bilen og kjører. Det er dedikerte 4 veis systemer med aktiv deling -dvs sub, bas, mellomtone og diskant der hver drives av en dedikert forsterker. Head unit + DSP har EQ, tids kompensering og 4 veis delefilter self. Samler på old school forsterkere og derfor brukes bare Phoenix Gold i den ene og forkjellige min egen (PPI, Sinfoni, SoundStream). Head unit er ODR på begge. I begge valgte en såkalt Open Air løsning på subben. Brukte kasse før men den stå stadig og ofte i veien. Det brukes 3 stk batterier i hver bil også. Bilene er bygd for SQ (sound quality) da jeg har vokst fra spl (på mitt verste brukte jeg 2x18" og 12x 8" i 90 tallet en gang) Jobber mye med fin mekanikk og feilsøkning i alt av elektronikk og derfor liker jeg å skru selv, så disse bilene har ikke slippe unna :) men at disse skulle koste så mye å få gjørt på verkstedet vær ikke forventet. Elektronikken er såpass "enkelt" at man kan gjøre mye selv før den må på en spesialisert verksted -ihverfall i mitt tilfelle... Det meste "vanskelig" som er gjørt var vel å skifte øvre simring som kostet over 6k hos spesialisten, tok meg en lørdag å få gjørt det selv men jeg også ordnet andre ting underveis. Feil på bremsen må vel være nr 2 da mastersylinderen var synderen, det er vel forresten den mest vanlige feil i stratus tror jeg -da bakre høyre kaliper er ikke å finne så lett i de fleste høggerne :) og det er det som blir skiftet av de fleste og ja: feilen ligger i mastersilinderen til bremsene. Den kan ordnes av de fleste som vet foran og bak på en skrue men kanskje enklere å kjøpe nytt :) Det finnes en egen "how to do" seksjon og der finnes et par proskjekter eller noe sånt på det jeg har gjørt på disse bilene. Målet i seg selv er ikke å "spare penger" men heller å gjøre ting selv og få brukt litt av fritiden på noe morsomt og nyttig -litt avveksling fra mye jobb foran pc og måle instrumenter- og helt ok å få dritt under neglene her i gården :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg