Gå til innhold

Risting i forstilling på Audi A6

Ranger emnet

karrema

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har en A6 Avant 2.6 automat der jeg har problemer med vibrasjoer i enkelte turtall, dvs.

ca 50 og ca 70km... Når nåla passerer 120 og jeg ligger i svake venstre-svinger vibrerer

det ikke lenger, det rister noe helt for j***... Slipper jeg gassen blir det borte, klamper jeg pedalen i bånn blir det også borte, men å holde farta er umulig, da har man følelsen på at bilen går i filler... Det merkelige er at dette ikke skjer i svake høyre-svinger.. Har sjekket ut problemet med 3 forskjellige hjul-sett, og boltene sitter ordentlig på, så dette er ikke snakk om avbalansering eller løse hjulbolter.. Har nylig også byttet div. foringer i front, samt alle 4 hjullagere på bilen til ingen nytte, dempere og fjærbeinslagere er også nytt.. hatt den på sjekk på 2 forskjellige verksteder uten at de kan finne feil i forstilling, eller dvs. de første mente at jeg ikke hadde noen grunn til å ligge i 120, greit nok..! hehe.. Det andre verkstedet kunne finne kun en mulig årsak, indre drivaksel satt fast på begge sider, denne skal vist nok kunne flytte seg noe inn og ut... noen her inne som har et tips? blir litt dumt å koste på bilen 2 nye komplette drivaksler og jobb uten at dette vil hjelpe... dele-bil spøkelset ligger og lurer om dagen...

Audi A6 2.5 Tdi -96 mod

Audi A6 2.6 1994 mod

Audi 80 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekte motorfester?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider