Gå til innhold

Vindusviskerne går langsomt, og viskermotoren durer og går i lang tid etterpå

Ranger emnet

Bravoen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A3 97-mod som har hatt problemer med vindusviskerne siden i senvinter.

De går veldig langsomt, i vinter ble de ofte liggende og rykke til som en død fisk med krampetrekninger, og viskermotoren har endret lyd og strever og går i lang tid etter at viskerne er skrudd av igjen, opp til 5-10 min etterpå.

Jeg har lest endel her inne og kommet frem til at enten er det rust i et stag/deler av viskermotoren, eller så er det en foring som må skiftes ut, men da må jeg antagelig skifte hele staget fordi man ikke får foringen løs alene, eller så er det hele vindusviskermotoren som må skiftes.

Leser også flere steder at dette skal være forholdsvis lett å gjøre selv, og at folk anbefaler å kjøpe delen på norsk bildelsenter..

Så da lurer jeg på - hva tror dere det er feil med min bil - staget, foringen eller selve motoren, og hvordan kommer jeg til og får skiftet? Klarer jeg dette uten bilerfaring? Jeg er teknisk anlagt, men har altså aldri skiftet noe særlig på bil før..

Er bare SÅ lite lysten på å bruke x antall tusen på Møller nå..

Er dette staget man prater om?

Vare_13473_1.jpg

link her

Er det denne som må skiftes også hvis det bare er en foring som er defekt?

Og hvor smører jeg, om det bare er litt smøring som skal til?

Lurte også på til sist, dersom det viser seg å være motoren, om noen her har erfaring med denne nettbutikken

som var enda litt billigere på akkurat motoren.

http://www.carparts.no/audi/a3/elektrisk/vindusvisker.html

Blir takknemlig for alle svar!

Endret av Bravoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Quattro73!

Det er forøvrig omtrent den prisen Møller har gitt oss også (som nevnes i tråden du har linket til), tror faktisk de sa enda litt mer jeg, 3500..

Og hver gang bilen er inne hos dem, finner de ut noe annet galt som bare MÅ skiftes, og så ender det på over 10 000 tilsammen, og vi føler oss lurt..:( Lei Møller, altså!

Eneste jeg syntes virket litt skummelt, var dette med at det er lurt å koble fra batteriet først. Hvordan gjør man det, da?

(Kanskje jeg bør la dette være, svelge noen kameler og levere inn bilen likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke kople ifra batteriet, ta bare av pluggen til viskermotoren når du driver på :)

La kamelene vente og prøv deg frem først. Får du det ikke til så har du i alle fall blitt en erfaring rikere. Husk hvordan stagene står før du demonterer (ta gjerne bilde). Ellers kan du ende opp med at viskerene stopper midt på frontruten eller jobber ned på panseret etterpå ;)

955000.png

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette hjelper nok ikke deg, men jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med litt info om din 97 A3.... Tenker å kjøpe en selv og den jeg ser på er 97 og har gått 190000km. Det er en 1.8t ambition.

Det jeg lurer på er hvor langt har din gått? Og hva er "levetiden" på en slik bil sett at den kjøres pent (av og til hardt) osv?

All info hjelper!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider