Chartan Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Hei folkens. Jeg er trafikklærer og skal ha ny skolebil men synes det er vanskelig å avgjøre hvilken. Skal kjøpe bilen selv og kjøre på kilometergodtgjøring så har ikke ubegrenset økonomi, men avhengig av bilen kan jeg strekke meg fra 350k til nesten 500k. Kjører som regel mellom 40-50.000 km i året. Bilene må ha gode seter og gode justeringsmuligheter på sittestilling både for fører OG passasjersiden. Det er praktisk med en praktisk bil, men først og fremst vil jeg ha en bil med kjøreglede! Jeg kjører mye privat med bilen også! Har følgende til vurdering: BMW 320d sedan efficient dynamics (sprek og underholdende bil. 5 år og 200.000 km garanti! Men 3-serie kommer i ny utgave neste år. Er det lurt å kjøpe en bil som er på vei ut? Dessuten har jeg ikke råd til stasjonsvogn - som er penest) Mercedes C200 stasjonsvogn (Er facelifta til i år. Behagelig og solid, liker utseende veldig godt, men den er litt kjedelig å kjøre) Audi A4 (God bil å kjøre. Nesten like morsom som BMW, men må ha endel utstyr for at jeg blir fornøyd, standardsetene var ubehagelige. Uten å pakke på noe mer utstyr enn hva jeg har vurdert for bmw og mercedes så havnet prisen godt over de andre, og da har Audien mindre motor enn Bmw'n. Har også opplevd endel dårlig service hos forhandler) Mini Countryman all4 (Skikkelig outsider her, men bilen ser kul ut, den er stor nok til det jeg skal bruke den til, og den har (samme som bmw) 200.000 km garanti. Upraktisk bil i forhold til de andre men kanskje den morsomste å kjøre/eie? Dessuten har jeg litt lyst på firehjulstrekk) Volvo V60/S60. (Pen bil, mye utstyr som jeg kunne tenkt meg, men forhandler har ikke leiebil med skoleutstyr så jeg vil tape penger hver gang bilen skal på service. Har ellers lite erfaring med Volvo og lurer på om det er et merke for fremtiden med alle eierskiftene i det siste) Har også vurdert Mitsubishi ASX og Ford Kuga (kunne egentlig tenkt meg 4-hjulstrekk), men blir ik