Gå til innhold

Polo 96 mod, gåen toppakning, stått en stund og så vil ikke starte mer

Ranger emnet

msZebraa

Anbefalte innlegg

Har en polo 96 mod stående. For ca et år siden var den på verksted, der fant de vann i olja osv, så toppakninga er gåen, den har stått siden da, men startet fint i sommeren. Så senere på høsten ble den prøvd startet igjen, men da startet den ikke mer. Har ikke fått gjort noe med den siden den står hos mamma, og jeg bor ganske langt unna.

Kunne tenkt meg å fått fikset denne bilen så jeg kan ta den i bruk eller evt selge den.

Men så er jeg så absolutt ikke noen ekspert på bil, men kan litt ihvertfall.

Er det noen som har tips til hva som evt kan gjøres for å få start på den igjen, eller hva som kan gjøre til at den ikke starter?

Og er det nen som aner hvor vanskelig og dyrt det er å bytte toppakning, uten å ha den på verksted for det blir for dyrt.. (Kan da få hjelp av venner som kan en heeel del om det hvis det blir til at jeg kan få ordna det selv)

haha, blei rotete, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få vennene din som kan med de til å skru av toppen og sjekke om sylinderene har rusta , siden toppakningen er gåen så kan de ha komt vann nedi der , men få dei til å skru av boltene i rett rekkefølge eller så kan du risikere å måtte plane toppen ( slipper de ofte viss toppen skrus av på rett måte )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om toppakningen er gåen så må toppen planes uansett!

Er nokså fort gjort. Løsne eksos- og innsugsmanifold samt alle slanger og ledninger til toppen. Tapp av alt kjølevann, løsne registerreima og skru av toppen. Lever toppen til planing. Kjøp ny toppakning og monter alt samme igjen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider