Gå til innhold

Skal sette igang et 240 prosjekt. trenger litt veiledning

Ranger emnet


240-prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal sette igang med et 240-prosjekt snart. I den forbindelse trenger jeg litt veiledning til hvilke deler jeg trenger osv.

Bilen blir vel en 1986mod eller nyere.

 

Utgangspunktet skal være en b230ft motor. målet er ca 300hk+-

Hva bør gjøres med denne for å oppnå dette?

 

Jeg har tenkt på Haltech E6K innsprut. Er denne grei?

 

Jeg må også ha en ny turbo. Forslag?

 

Tenkte også å slenge på en 531 topp.

 

Drivverk, bremser, dempere osv må også byttes. Noen som har noen tanker om hva jeg bør bruke?

 

Takker for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240-prosjekt

Hei!

Jeg skal sette igang med et 240-prosjekt snart. I den forbindelse trenger jeg litt veiledning til hvilke deler jeg trenger osv.

Bilen blir vel en 1986mod eller nyere.

 

Utgangspunktet skal være en b230ft motor. målet er ca 300hk+-

Hva bør gjøres med denne for å oppnå dette?

 

Jeg har tenkt på Haltech E6K innsprut. Er denne grei?

 

Jeg må også ha en ny turbo. Forslag?

 

Tenkte også å slenge på en 531 topp.

 

Drivverk, bremser, dempere osv må også byttes. Noen som har noen tanker om hva jeg bør bruke?

 

Takker for svar!:)

 

Min "drømmebil"

* 95'-> FT eller FK motor (blokken duger til 340hk i orginal utførelse).

* større turbo (850r? vet ikke om den passer rett på).

* senkefjærer (lesjöfors) + gassdempere (feks gule koni sport eller bilstein sprint).

* 25/25mm stabstag fra http://www.ipdusa.com ( http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1535&NodeID=4908&RootID=629 )

* GT stag (400kr hos volvo)

* stag for hjulhus-tårn

* nedre stag ( http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=344&NodeID=1160&RootID=629 )

* 17 eller 18" felger m. brede dekk

* 850R vinge

* 740 90' baklys (du må modde litt på hjørnet)

* ingen chrome!!

* luft "scoop" (volvo orginal), under frontruten.

* nye typen speil / fangere

* lakkerte speil, lakkerte fangere, etc..

 

and so on..

 

ebcbrakes.no selger "fete" bremser..

du får også fete bremser fra http://www.eurosporttuning.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240-prosjekt

Hei!

Jeg skal sette igang med et 240-prosjekt snart. I den forbindelse trenger jeg litt veiledning til hvilke deler jeg trenger osv.

Bilen blir vel en 1986mod eller nyere.

 

Utgangspunktet skal være en b230ft motor. målet er ca 300hk+-

Hva bør gjøres med denne for å oppnå dette?

 

Jeg har tenkt på Haltech E6K innsprut. Er denne grei?

 

Jeg må også ha en ny turbo. Forslag?

 

Tenkte også å slenge på en 531 topp.

 

Drivverk, bremser, dempere osv må også byttes. Noen som har noen tanker om hva jeg bør bruke?

 

Takker for svar!:)

 

jag foreslår en 242 istedet..vidre kommer det helt ann på hvor mye penger du har til disposisjon.

 

motor en "vanlig" person har råd til.. b230 fk/ft blokk 3-5000kr

531 topp+k kam 3000kr

¨ porta 940 grenrør 1000kr

19t turbo 5500kr

helalucooler 1000kr

store dyser+datasprut 15000+kr

Her er du oppe i ca 30000kr for hardware til din motor,visst går det ann å skaffe billigere deler om du har kontakter/folk til å hjelpe deg osv...

Her har du dine 300 hk vertfall,glem ikke clutch+girboks..

 

getrag 265 3-5000kr

adapter 0-1000kr

bmw m5 clutch ca2500kr

maskinering svinghjul 0-1000kr

 

Da har du plutselig girboks og clutch som lett takler dine 300hk,men glem ikke allt småtteri som kommer til+tilpassing av deler++++visst har vel andre personer en helt annen mening ang hvilke deler en bør kjøpe,med her har du også en driftsikker motor som lett klarer 300hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke fatter helt....

 

Jeg har snakket med VS-Motor, KRB-Trading, Autoconsult, Lysaker Bil + fler, og de sier at stempelene som sitter i 230ft/fk aldrig i værden tåler no mer enn 250hk.

Jeg sa bare at jeg hadde hørt at de skulle iallfall tåle 300hk, men det var bare noe piss og det dummeste de hadde hørt.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

En ting jeg ikke fatter helt....

 

Jeg har snakket med VS-Motor, KRB-Trading, Autoconsult, Lysaker Bil + fler, og de sier at stempelene som sitter i 230ft/fk aldrig i værden tåler no mer enn 250hk.

Jeg sa bare at jeg hadde hørt at de skulle iallfall tåle 300hk, men det var bare noe piss og det dummeste de hadde hørt.

 

har hørt det samme,men når kompisene kjører datasprut++ på orginale stempler og bremser 300 hk,så er det ikke noe jeg "har hørt"...men noe som er prøvd ut.

EN TING TIL: tror ikke det finnes noen bransje i verden hvor det prates så mye piss om andre firma,orginale deler osv som når det gjelder bil og trimming...Så før dere ringer til de som selger utstyr,så prøv noe selv først kanskje? tror det finnes mange motorer rundt om med dyre deler som kanskje hadde klart seg med orginale deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår