Gå til innhold

Skal sette igang et 240 prosjekt. trenger litt veiledning

Ranger emnet


240-prosjekt

Anbefalte innlegg

Og hvis ft/fk stemplene er så dårlige,hvordan kan dere forklare at min motor(skrudd sammen med orginaldeler) holdt en hel sommer.

Og det var en F-motor med neddreide stempel.(noe som gjør dem ennda svakere) som jeg ladda 1,5 bar på....dro ifra en bil som var bremset til 240hk...altså var det vel ca 240/250hk i den..og når jeg plokka ned motorn,var det ingen spor etter tenningsbank eller skader på stempla..til sommern skal en likedan motor "kastes" nedi en 240 og den skal kjøres med datasprut...blir arti å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til,hvis dere så absolutt kun skal høre hva trimfirmaene sier,så ring og bestill en motor på 500 hk da.?..selvsagt har de mye peil,men hva med å eksprimentere litt selv og teste forskjellig? Jeg syns det er veldig intressangt,men så har jeg også anledning til å skaffe billige deler.så da går det ann å rase noen motorer..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke missforstå meg her nå gutter.... :(

Jeg rakker ikke ned på noen av dere her, men en som meg som ikke har den beste peilen på dette, ringer til de som driver med dette til daglig.

Vet at dere har peiling på dette, men som andre ting her i livet så spør man folk som lever av dette og jobber med det til daglig, fremfor og spørre noen som har dette som en interesse....

De mente at rådene skulle holde til 350HK iallfall da :D

 

Har selv bestilt meg stempler til 230ft, og det gjør meg jævlig forbannet når jeg egentlig ikke hadde trengt det. 10000 er mye penger for 4 stk metall kopper.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge Volvo-motor er ikke å finne opp kruttet på nytt. Derfor er det ikke verdt å prøve det heller. Hør med foreksempel gutta på TPC å få en god resept på en 300hk motor.

Det at foreksempel VS sier at de tåler mindre kan jo vere at han driver et firma, og om han da sier at stempla tåler 350hk og så skulle man være så uheldig at de ikke gjør det så er det jo navnet hans som blir svekket på diverse forum og det er dårlig buisness.

Med andre ord: Han vil holde ryggen sin fri, pluss at det er levebrødet hans så han er jo interesert i tjene litt på det han driver med også. Skjønner disse gutta godt når de sier dette.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du på TPC så finner du samme problem....

Det er 100 forskjellige meninger, og nesten alle er uenige :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår