Impetus Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Heisann! Har 2 stk 740 stående, en bruksbil og en delebil. Bruksbilen er uten motor for øyeblikket men er lagt opp F ledningsnett. Det jeg da lurte på er om det er mulig å heise inn E motoren fra delebilen, også bytte ut innsuget med et F innsug å tette igjen de hullene til bensin i toppen. Er det så enkelt eller er det mer som må gjøres? Og isåfall blir det fortsatt 136hk i motoren? Er vel bare kammen og katalysatoren som avgjør det? Har en KG2T kam liggende også men den blir vel litt for kvass(?) Vurderer også å turbokonvertere den motoren, har turboaggregat, ic , oljekjøler, trykkrør, turbomanifold osv. Bare å fikse oljetur/retur (bunnpanna?) og bytte til en tykkere toppakning for å få ned komp? Tenkte lade rundt 0,4 bar. Takker for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Kan ikke du bruke E innsuget da? går det ikke an å koble om? kan du fortelle meg forskjellen på de motorene? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impetus Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 (endret) Tror ikke det, er vel annerledes ledningsnett og det gidder jeg ikke bytte hvis det bare er å flytte over innsuget. Forskjellen er vel innsprutninga samt annen kam, E er mekanisk innsprøytning og F er elektronisk 1985–1987 B230E — 9.8:1 compression — 131 horsepower (98 kW; 133 PS) 1988–1993 B230F — 9.8:1 compression — 114 horsepower (85 kW; 116 PS) — U.S. models Endret Mai 8, 2011 av Impetus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.