Gå til innhold

Vibererer når jeg kjører

Ranger emnet

Nikita

Anbefalte innlegg

Både på sommerdekkene og vinterdekkene har jeg nå lagt merke til at det viberere en del når jeg har litt høyere turtall enn når jeg har en gjevn dur på bilen.

Trodde først det var kast i vinterfelgene, eller at de ikke var avbalansert, men dette dukket opp når jeg fikk på sommerdekkene også.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Har en diesel bil, men regner ikke med at det skal ha noe og si.

Kan det være at jeg må bytte noen endeledd eller noe?

Skal på EU snart, så finner vel ut av det der, men er fryktelig irriterende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "viberere en del når jeg har litt høyere turtall". Følger vibreringen farten eller turtallet? Om førstnevnte, forsvinner det når du svinger til den ene eller andre siden?

Er ikke sikkert de finner noe konkret ved PKK.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme på min bil. Men i mitt tilfelle er det en "bulk" i det ene sommerdekket. Jeg kjører da på lavprofil dekk som er slitt, og det er heller ikke avbalansert ennda, da jeg venter på å få på senkesettet.

Men har du sjekket forstillingen eller at det kansje er noe på selveste dekket?

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Det følger turtallet,når jeg da skal opp i fart (hmmm, ca over 3200, gir seg når jeg girer opp)

Danielsands: Tror ikke jeg har noe galt med sommerdekkene iallefall, men la veldig godt merke til dette på vinterdekkene, så tror nok jeg må få de avbalansert, eller så har jeg kast i felgen.

Kan det ha gjort det verre eventuelt, om jeg har kjørt med vinterdekk med kast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider