Gå til innhold

merkelig ventil på forgasser

Ranger emnet


tnic

Anbefalte innlegg

Alle forgassere har en eller annen form for utlufting av flottørkammeret.Når en varm motor stoppes vil temperaturen på bensinen som ligger i flottørkammeret stige og volumet vil øke.Med et tett flottørhus vil bensinen presse seg ut hoveddysene og dryppe inn i motoren.Da får du en bil som må skjinnes både lenge og vel før den tørker nok opp til at den starter.Men jeg har ikke spes kjennskap til disse Weber forgasserene og det er vanskelig å se ut fra tegningen om det kan være det denne ventilen er til.Pleier ikke være el solenoid for sånt...Skulle tro at den stenger med tenning på og er åpen resten av tiden isåfall

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken om at det er en ventil som sender tilbake overfødig bensin. Mysteriet er når ventilen skal være åpnet eller lukket. Jeg har prøvd å måle når det går strøm i ledningen uten resultat. Kan det være fordi ledningen er ødelagt? Hva er det i såfall som styrer ventilen, det er ikke tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår