Gå til innhold

Lys rundt bryterne til varmeannlegget

Ranger emnet

ktone

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte meg blå dioder fra dioder.tk som jeg har i instrumentpanelet. Ble pent å se på, men jeg må gjøre om litt på en plastikkant inne i boksen for å få lys på hele panelet. Kan ta noen bilder av det når det blir mørkt :)

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er et bilde som viser problemet med de diodene jeg monterte.

Diodene er mye lengre en de vanlige pærene derfor kommer ikke lyset "forbi" en kant inne i boksen. Den kanten skal bort en gang jeg gidder å demontere saken :)

instrumentpanel.jpg

mvh

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke turteller? :confused:

Så ikke helt bra ut siden det lyste bare på "toppen" av skivene, men som du sier...må du fjerne den kanten for å få bedre lys til instrumentene? :)

007: Bilder? ;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ei stor klokke jeg.. Lyset er noe bedre i virkeligheten en hva det er på bildet da :) Grunnen til at den kanten er i vegen er jo det at diodene er ca. 2-2,5cm lange mens den vanlige lyspæra er ca 1cm..

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Nå uttaler jeg meg om noe jeg ikke har peil på. Forsåvidt ikke noe nytt :)

Men da Golf Cabrio fikk Golf 4-front sånn ca 1998 beholdt den det gamle dashbordet. Men fikk den da blå instrumentlys? Da har jo VW det du trenger...

Link #1

Link #2

Ser man det, ser man det! :) Spenol hadde riktig!

...og da er spørsmålet om det er vanskelig å skifte det ut det orginale med de instrumentene man ser på bildet? Og siden det er lys i selve "nålene", og bak skivene etc... Og hvor mye eventuelt skal Møller ha for et slik instrument? Det svarer får jeg da jeg stikker ned dit en tur imårra og hører... Men HVA trenger jeg egentlig av "utstyr"? Sånn helt konkret?

Handleliste:

???

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør om hva du trenger for å få det til i en eldre golf, så poster du svaret her :)

Du kan sikkert hilse de å si at hvis de skrur ned prisen (som sikkert er høy nok) kan de få solgt opptil flere til oss på forumet..

Hvis det ikke er grisedyrt så kan det hende at det blir sånn i min.. Er sikkert flere her som vil ha, for det der er P-E-N-T!

mvh

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corfic

Fikk du noe svar av dem Oleee...?

Må nesten si at dette var et skuffende besøk hos Møller Nord (Kalbakken/Rødtvet) ista! Før jeg stakk hjemmenifra, printa jeg ut et bilde av den ene linken som jeg linka tidligere i tråden, en Golf IV Cabriolet med Golf III dash. Da jeg ankom Møller Nord, så spurte jeg karen som satt der ved "Deler/tilbehør", og begynte med mine spørsmål. BAM! Han visste jo ikke en gang at Golf IV cab fikk med seg Golf III dash, og begynte å preike at det ikke ikke gikk ann osv..å skifte instrumentene slik..bla..bla.. Så begynte han å snakke om de sølvgråe skivene" på instrumentene, og lurte på om det var jeg egentlig snakka om, men atter en gang nei.. Han visste ikke hva jeg babla om, mens jeg satt og pekte febrilsk på bildet for å få han til å følge samme notene som meg. Nei, dette var et mislykka besøk/forsøk...:(

Imårra tenker jeg at jeg tar en tur til NBS og hører med dem. Gir ikke opp med det første nei, og jeg skal prøve Møller Ryen etc. her i Oslo førstkommende torsdag...så får vi kanskje svar da!

Til dere andre: Gidder dere å spørre deres lokale VAG sjappe? Og spørre om nettopp dette..??? :rolleyes:

Noen som gidder å poste videre på denne og grave litt mer? (Er ikke medlem...:()

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider