Gå til innhold

Vurderer Audi A6 Allroad 2.5 tdi l 2003 - erfaringer?

Ranger emnet

VofiLoff

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg lurer på om det er noen som har noe erfaringer med slik bil? Vurderer å kjøpe en slik. Pris er 190.000 ,-

Jeg har i dag en Skoda Octavia 1,9tdi

Dette er fakta om bilen

km: 145 000

Sylindervolum 2.5

HK: 179

Drivstoff: Diesel

Girkasse: Automat

Hjuldrift Firehjulsdrift

Antall eiere: 3

Den har komplett servicehefte med regreimsbytte på 100.000km. Eu godkjent til april 2012

Hvorfor står det ikke noe betegnelse bakpå bilen?

Endret av VofiLoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal ikke si 100% men jeg dette er vel fortsatt problem motoren, i denne modellen, hvis ikke det ble utbedret det årstallet da,

er spessielt kammene og diesel pumpe som er problemet, og det begynner vel gjerne på 180 000 hvis jeg ikke tar feil, grunnen til at det ikke er noe emblemer bak, er nok at noen enten har tatt det av pga lakking, ikke ville ha de der eller så mener jeg at det er noen få som kommer uten, det er en utrolig deilig bil og kjøre, med en herlig malende lyd fra motoren, de kjennes veldig kompakte og fine ut, en annen ting du burde sjekke på disse er luft belgene og kompressor, det ville nok kanskje vært lurt og tatt en NAF test på den før kjøp, jeg synes ikke prisen hørtes så gal ut heller, det er lov og dra ganske høy henger vekt også med disse bilene.

håper det hjalp litt :)

hvis jeg tar feil i noe her så bare rett på meg, behøver ikke skyte meg..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna, spør du meg.. Motorene ble noe utbedret en gang i 2004, men fremdeles ikke bra. Noen få jeg har hørt om har ikke hatt problemer, men de hører dessverre til unntakene. De fleste som har skiftet alt av deler får problemene tilbake igjen.. Hørt nok av slike problemer i VW/Audi klubben. Ikke Audi med høyest kvalitet dette, dessverre. Er jo også mye problemer med tiptronic-kassene på disse.

Kvaliteten ble noe helt annet på A6 4f som kom etter, men den blir jo dyrere selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider