Gå til innhold

Sikring til besinpumpa, w124


Positiv

Anbefalte innlegg

Hei

 

Du trenger ikke og sjekke det ut. Da det viser seg at det er releet som er gåent. Men da jeg har et annet rele, men med følgende nr.

 

003 545 17 05 Som er til en rekke sekser. 260e

 

003 545 20 05 er det som sitter på bilen min. 230ce

 

Med det første releet starter bilen og går som den skal. Men kan det være skadelig og bruke releet til rekke sekseren, eller vil jeg merke det på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det vist til at man både stiller spørsmålene, og gir egene svar. :) Det viser seg at releet jeg spurte om kan brukes. Videre til orientering fant jeg ut at det var releet som var gått, og ikke bensinpumpen eller annet. Ved og putte en ledning fra stikker nr. 30 til nr. 87 som resulterte i at bensinpumpen gikk konstant.

 

Så da var det problemet løst, og det kostet meg kun kr. 100,-

 

 

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tror ikke det.

Har bytta pluggledninger for tredje gang samt nytt fordelerlokk

Dette er ett problem som går igjen og igjen om en leser trådene.

Motor vil ikke starte ,- men plutselig så starter den som om ingenting hadde hendt.

 

Fukt er sannsynlig,- og da gjerne i ett rele`

Hadde ett lignende problem i en annen bil. Og tilfeldigvis så fant jeg ut at det var et rele`under rattstammen

inne i bilen ! Det er ofte 50 % luftfuktighet og vel så det her på vestlandet og det kan lage mye krøll inne i bilen.

Den gangen så var bilen stjålet så jeg fant ut av problemet da jeg og måtte tjuvkople tenningsreleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tror ikke det.

Har bytta pluggledninger for tredje gang samt nytt fordelerlokk

Dette er ett problem som går igjen og igjen om en leser trådene.

Motor vil ikke starte ,- men plutselig så starter den som om ingenting hadde hendt.

 

Fukt er sannsynlig,- og da gjerne i ett rele`

Hadde ett lignende problem i en annen bil. Og tilfeldigvis så fant jeg ut at det var et rele`under rattstammen

inne i bilen ! Det er ofte 50 % luftfuktighet og vel så det her på vestlandet og det kan lage mye krøll inne i bilen.

Den gangen så var bilen stjålet så jeg fant ut av problemet da jeg og måtte tjuvkople tenningsreleet.[/QUote

 

Fant ut av det. ( OVP )

Her e der litt smått og godt i tillegg til OVP ang. tomgang osv.

 

http://lawsie.blogspot.com/2009/11/mercedes-230te-w124-stalls-when-slowing.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår