Sladdekongen Skrevet Mai 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 Hei, eg har en ascona B stående som eg har holdt på med litt innimellom å ta rust på. Men no har eg bestemt meg for å bygge banebil :) Det blir til drifting, så er det et par ting eg lurer på. Hvilken motor er å anbefale til å ha i ascona'en? Tenker å begynne med mellom 200-300HK, hva slags bakstilling kan eg bruke? Hva slags bremser trenger eg? Hva slags forstillings deler må eg bruke? Dette er en bil som kommer til å få litt juling av kreftene, hva må forsterkes? Det blir nok bur i bilen ganske så fort tenker eg :) Har et ganske så lite busjett, men det er et langtids prosjekt :) Bilder kommer med tiden :) Tar imot alt av info, hjelp, ideer og alt ant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Sett inn volvo b230FK med 300hk oppsett (prisen er på ca 6000kr for en slik motor), bmw getrag-kasse.. (mange forskjellige priser på disse), volvo 1031-bakaksel med locker-diff. (4-7000kr).. Billig.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Okei, passer den getrag kassen rett på den motorn? Har den motorn det oppsettet orginalt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Passer rett på med en liten adapterplate som du får kjøpt rimelig. Motoren har 136/165hk avhengig av om du velger FK eller FT.. Men med større turbo, ic, dyser og chip har du "300hk".. Er vel igrunn det som er 300hk-oppsettet på de motorene.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 kjøp deg heller en c20let motor fra calibra.. 204hk orginalt, og passer rett på r25kasse fra omega a... mye bedre og holde seg til opel motorer... ska man ha volvomotor kan man kjøpe seg volvo... skaff deg store bremser fra omega b v6, kjøp polyforinger som passer fra manta... sett inn manta bakaksling med sperre på. klypp å lim mellomaksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Volvo gir mest for pengene på et slikt prosjekt. En holdbar c20 LET koster bortimot det dobbelte med samme effekt. Men Volvo motoren er tung, så plasser den så langt bak som overhodet mulig. Girkasse kan være så mangt, en preppa M45000 Volvo fungerer også bra. R28 holder ikke, og det samme gjelder Manta akselen. Det er en grunn til at stor sett alle i rallycross bruker Volvo 1031 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettengen| Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 sett inn c25td! det hadde vært utrolig tøft å sjeldent, lett å skaffe deler å Siter Jeg kjører ikke fort!, men flyr lavt! omega 2,5 td vectra 1,7 td vectra 2,0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Her var det litt forskjellige meninger ja :) Tror eg har bestemt meg for litt no hvertfall, må bare vente på noen lønninger :) Då blir det 1031 bakaksling, omega a/b bremser, manta foringer.. ' noen som vet om omega mv6 maskinen går i ascona'en? den ligger jo på 220hk orginalt og er ikke så alt for gale pris på :) Bilder kommer snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Fikk plutselig et tilbud om en b230ET med 300hk oppsett.. har hørt litt forskjellig om disse motorene, så lurer på en ting, er de brukenes? funker det ? er det disse som har de tynne rådene som må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 ET har tynne råder ja.. Men dersom den er bygget for 300hk, er det nok sikkert byttet råder. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Okei, den er ikke bygd, men eg skulle få med et komplett byggesett, så etter at eg hadde skreve her at det var med råder :) Hva ville du gitt for en b230ET som er kjørt 170'000km med komplett byggesett for opp til 320hk og M45 kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Spørs hvilke deler som den blir bygget opp med.. Har du "dele-liste"? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Nei, eg har ikke deleliste, men kan se hva eg klarer å få tak i i morgen. han sa at det settet gikk opp til 340hk. men eg kommer til å holde meg til ca 290-300hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 det er vel ikke noen her som er interessert i en orginal ascona b 1.9l motor og kasse? har masse deler og som ikke vil bli brukt.. bare til å spørre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdekongen Skrevet Juni 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Då har vi fått gjort litt mer med ascona'en.. så er det et par ting eg lurer på. Eg har en volvo b21 motor med automatkasse, hvilken kasse passer på denne motoren? Det er ikke denne motoren som skal stå i ascona'en men dette er en motor som eg skal "trene" på å skru på. Er det samme plasser denne motoren skal festes som b230fk? kan eg bruke denne motoren til å lage klart alt av fester? Det kommer snart bilder av prosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.