Gå til innhold

Voyager -Problemer med bakhjulslagrene

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

På min Voyager 2000 mod slites bakhjulslagrene ut etter bare ca 1 år. Holder bare mellom 10-20000 km.

Nå er det 3 gang på 3 år jeg må skifte. De som ble skiftet i fjor, fikk jeg på garantien.

Det er orginale lager fra Chrysler jeg bruker.

Er det andre som har opplevd det samme?

Mvh

Vinjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du med mye last bak i bilen evt. trekker mye tung henger/campingvogn? eller har du noen svære breie flotte hjul med veldig lav profil på dekkene? lagrene bak på voyager er litt spinkle. så dem tåler ikke all verden. bilen er såpass tung i seg selv at det er ikke så mye mere dem tåler. spessielt hvis det er mye dårlig vei og kjøre på. kan også være at akslingen/spindlene er bøyd eller står litt på skjeiva slik at hjulene slepes etter bilen. men 10-20 k km er litt lite for lagrene, selv med litt tunglasta bil av og til.

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten skifter du lagrene selv, eller er dette gjort på verksted? tenker på hvis du skiftet selv lager, så må man passe på å bruke riktig fett i lagrene og at det er nok slik dem ikke går tørr og varm. samme med at yttre lagerbaner også blir skiftet samtidig. og renhold er uhyre viktig slik at man ikke får sand eller annen skit i lagerfettet.

hjelp til selvhelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sjelden jeg har noe tungt i bilen. Og jeg har normal dekkdimensjon på den.

Lagrene er skiftet på godkjent bilverksted. Disse lagrene er komplette, hele greia er ferdig montert. Er bare å skru "klumpen" rett på bilen. Du berører ikke selve lagrene i det hele tatt.

Mener det er denne typen det er snakk om-

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PAIR-WHEEL-BEARING-OEM-ASSEMBLY-REAR-VOYAGER-96-00-/320692376949?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AChrysler%7CModel%3AVoyager%7CYear%3A2000&hash=item4aaac15575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

tenkte meg ikke helt om før jeg svarte. Beklager. selvfølgelig så kom disse bilene med lukket lagersystem der man skifter hele klumpen. og når du har lite last og normale dekk så bør dem absolutt vare mye lengere disse lagrene. minst 100k. så jeg anbefaler at du får tatt en sjekk på hjulstillingen bak på bilen din at den ikke er skjev slik at den "sleper" hjulene med seg. hvordan er dekkslitasjen på bakhjulene? normalt sett så skal det nesten ikke være slitasje på bakhjulene. jeg bruker og bytte om framhjul og bakhjul for og få mest mulig jevn slitasje på disse.

hjelp til selvhelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette burde være en garantisak igjen. og dem bør sjekke også opp hvorfor lagerene slites så fort. dette er noe dem burde ha gjort forige gang dem skiftet lager. allerede da burde dem ha skjønt at noe er galt. noen få tusen km og lagrene er ødelagt så må man ta en skjekk om hvorfor.

hjelp til selvhelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider