evo10ghostrider Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 (endret) Hei folkens! Eier en gull-farget golf 4 1999. Det er en fin bil, men i de siste 2 ukene har den stått stille. Det hele startet med at det kom flere varsel-lamper i instumentpanelet. Fikk sjekket bilen og fant ut at batteriet var dårlig og byttet det. Det hjalp ikke noe stor og byttet dynamoen. Fortsatt får jeg ladingen på 12 og ikke 14 som skal være normalt ved tomgang og det batteritegnet lyser fortsatt i instumentpanelet. Noen kompiser mener det kan være styreenheten eller selve instumentpanelet som er gåen. Etter å ha sjekket med diagnose-computer fikk jeg opp en feilkode 17 978 (P1570) Engine Control Module intermitterende blokkert, motoren styreenheten. Noen sier at dette innegår i startsperren, men bilen starter og går helt fint uten stopp. Vi har også målt alle kabler som går mellom batteri og dynamo og der ser alt helt fint ut. Men fra instumentpanel til batteri har vi ikke målt enda. Hva kan feilen være da siden den fortsatt ikke lader?? Takker på forhånd for alle svar Endret Mai 13, 2011 av evo10ghostrider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Feilen sitter sikkert i instrumentpanelet. Ladelampen står i serie med feltviklingene i dynamoen, altså den tynne ledningen som går inn på D+ på dynamoen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evo10ghostrider Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Takk for tipset. Jeg skal sjekke det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg