Titus89 Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Hei lurer på om eg kan snike meg unna yrkessjåfør kompetanse kurset. Tok C lappen i militæret rett etter dei nye reglane om kompetansebeviset kom inn i bildet. Lurer da på om noen har noe konkret om nokre smutthull, som gjør at eg kan kjøre uten. Tenker da spesifikt på å kjøre for en entrepenør i sommer. Hva har eg lov til? hva kan eg slippe unna med? Lite lyst å legge ut peng på det kurset når det bare er snakk om sommerjobb. Står jo i direktivet at man kan kjøre viss det ikkje er primær oppgava. Kan eg da ansettes som gravemaskinfører( har lappen) og så er det bare tut å kjør? Ringte til veivesenet, dei visste INGENTING! Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Yrkessjåførdirektivet du mener? Isåfall, så kan du kjøre lastebil på oppdrag så mye du vil uten beviset/kurset, MEN du har IKKE lov til å få betalt for det.. Så dersom du jobber for et firma, og du kjører litt lastebil, og får lønn fra det firmaet, kan du få problemer hvis dette blir oppdaget. Selv om du som hovedsak er ansatt som maskinfører.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Oma Skrevet August 27, 2011 Rapporter Share Skrevet August 27, 2011 Vel tok du det rett etter så må du nok ha det for å kunne ta betalte jobber.. jeg hadde C1 fra før og slapp heldigvis! Cederborg Transport Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg