acoupe Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 hei ! Jeg ska sette på K&N kit på bilen min nå. Men har det noe å si på lyd og effekt når motoren er chippa ? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 K&N er vel ikke akkurat induksjonssett på toppnivå, så jeg tror ikke du skal regne med den helt store effektøkningen. Det skal litt til før man får skikkelig effekt ut av det, men du kan nok regne med å høre litt forskjell på lyden i hvertfall. Jeg hørte i hvertfall god forskjell på bilen min, og den er ikke chippet enngang, kun K&N 57i og 2.5" fra catta og bakover. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 om det er en ordentlig chip får du litt mere effekt(vertfall med kjente merker) og med kon filter får du en del innsugslyd Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Det var den forrige eieren som har fått satt i chippen profesjonelt. Og jeg mener å huske at det var ett ganske bra merke på chippen, men husker ikke hva det het. Men er det andre luftfilter kit som kan anbefales ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Du har jo også Greenfilter, men det blir noe aka det samme. Har hørt at greenfilteret lager litt mer lyd, men har ikke opplevd det selv. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 ok, hva med Ramair ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 når jeg ser på tråder som det her så blir jeg litt frustrert. Fordi det med trimming av biler er et veldig populært tema. Men det folk ikke får med seg er at man får ofte det man betaler for. Og når det kommer til trimming så begynner folk i den ene enden uten å ha et mål om å komme til den andre enden. Det nytter veldig lite å bytte luft filter og chip uten å bytte en hel rekke med andre ting . Si du betaler 500 kr for et luft filter og 2000 for en chip. De talla her bare falt meg inn, ta de med en klype salt. altså 2500kr . Hvor mye effekt er det du regner med å få ? Faktumet er at det er ikke mye. Blir som å porte innsuget på en injection maskin uten å bytte dyser. Hva er pointet ? Innsuget er allerede optimalisert for den lufta. Hvis du virkelig skal få noe igjenn så må du gjøre mye mer enn bare dette. Hvis du absolutt skal legge lite penger i "trimmen" så bytt eksosanlegg først . Det får du mest igjenn for pengene. Det er utrolig mye man kan få igjenn ved å fjerne katalysatoren i forhold til å bytte luftfilter. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Nå er det ikke jeg som har chippa bilen, det var den forrige eieren. Det jeg er mest ute etter er å få litt freskere lyd, ikke å få mest krutt under panseret. Det jeg mener med denne threaden er å få oppklart i noen få ting. Jeg har hørt fra ett eller annet sted at man fikk litt ekstra effekt ut av luftfilter når man hadde chip. Derfor tenkte jeg kanskje at det var noen her som har vært borti dette før og kunne gi meg et svar. Men uansett så er jeg veldig klar over at jeg ikke får trimma motoren no særlig for 2500,- hvis det var det jeg var ute etter. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Da beklager jeg :) Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 ikke noe å beklage for :D jeg forstår hva du mente med posten så jeg føler litt med deg ang. det der. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Du bruker 10% av budsjettet på å få 90% av effekten, så bruker du 90% av budsjettet på å få de siste 10%. Topper seg opp etterhvert som du 'trimmer'... mange flere faktorer som spiller inn etterhvert. Tror du kommer langt med å bytte innsug og eksos på en gammel bil, så får du ihvertfall et godt utbytte av det blokka er lagd for.. Men som du sier, skal du virkelig ha brukt for et konisk filter, så er det snakk om porting, dyser, bensinpumpe, bytte bensinfilter sikkert, ny hjerne/chipping, topp/topppakning, clutch, gearkasse, råder, stempler/ringer, kam, osv osv osv osv osv osv osv.... tror ikke du kan forvente 200% x eksisterende effekt på 10 000,- desverre :rolleyes: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Temperaturen på innsugningsluften har mye mer å si for motoreffekten enn den lillle forskjellen det evnt er i motstanden til et orginalt vs trimfilter.Så når folk bytter ut orginal filteret (Som vanligvis suger kald luft) med et filter som suger varmt fra motorrommet blir effekten ofte lavere en orginalt!Dessuten må filtrene rengjøres ofte for å ikke ha mer motstand en de orginale.Men hvis man digger lyden er det kansje ikke så nøye..? Dessuten er det de minste støvpartiklene som er mest skadelig for motoren.Filtrerer virkelig trimfiltrene vekk det?Ihvertfall ikke uten rett olje.. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Det er ikke store forskjelln på luft filter.. Hvis vi snakker kon filter. Alle er like, ikke no mer eller mindre lyd/effekt Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Jeg sendte mail til http://www.nordby-styling.no ang. luftfilter kit til bilen min. Jeg fikk svar om at dem hadde RACTIVE luftfilter kit til 699,- til bilen min. Er det noen som har hørt noe om dette merket (ractive) ?? Og 699,- for kit, er ikke dette veldig billig ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Originally posted by Mammut89 når jeg ser på tråder som det her så blir jeg litt frustrert. Fordi det med trimming av biler er et veldig populært tema. Men det folk ikke får med seg er at man får ofte det man betaler for. Og når det kommer til trimming så begynner folk i den ene enden uten å ha et mål om å komme til den andre enden. Det nytter veldig lite å bytte luft filter og chip uten å bytte en hel rekke med andre ting . Si du betaler 500 kr for et luft filter og 2000 for en chip. De talla her bare falt meg inn, ta de med en klype salt. altså 2500kr . Hvor mye effekt er det du regner med å få ? Faktumet er at det er ikke mye. Blir som å porte innsuget på en injection maskin uten å bytte dyser. Hva er pointet ? Innsuget er allerede optimalisert for den lufta. Hvis du virkelig skal få noe igjenn så må du gjøre mye mer enn bare dette. Hvis du absolutt skal legge lite penger i "trimmen" så bytt eksosanlegg først . Det får du mest igjenn for pengene. Det er utrolig mye man kan få igjenn ved å fjerne katalysatoren i forhold til å bytte luftfilter. her lukter det dårlig, og det du kommer med er bare dumt (ps: jeg kalte deg ikke dum nå okay)... Hva er poenget med å bare bytte ut til sportseksos??? er både enklere og billigere å skifte ut til et sportsluftfilter, fordi da for du i vertfall noe igjen for penga.. eksos vs innsug: Mindre mottrykk i eksosen gir kanskje litt bedre toppeffekt, men lavere dreiemoment på bunnen. Her får du kun grommere lyd, samt en bil som trekker dårligere ved lave turtall, som du må jage i gang.. mindre motstand i innsug gir bedre bunndrag og bedre toppeffekt.. egentlig blir alt så mye bedre med å bare skifte ut til et bedre filter. enden på visa: Begynn der luften trekkes inn (500,-) ;) mere luft inn, mere bensin inn og mere effekt. Med bare eksos, så skjer det ikke noe annet en bare negativt.. sammenligning: en vedovn har en pipe som er brukbar i størrelsen, og det brenner friskt. Men om du øker lufttilskuddet til ovnen, så kan du få ovnen til å gløde. Det samme vil ikke skje om du bygde om pipa dobbel så stor.. ;) ;) ;) Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.