Gå til innhold

k&n og chip

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

Originally posted by 007

Det er ikke store forskjelln på luft filter.. Hvis vi snakker kon filter.

Alle er like, ikke no mer eller mindre lyd/effekt

Det er jeg ikke 100% enig i.

Det er såklart mange sider av denne saken, og jeg er ikke noen ekspert, jeg prøver bare å få det til å høres slik ut :D

Det er ikke store forskjeller på effektøkningen, spesielt ikke på en sugemotor. Du skal vel ha en rimelig grom turbomotor før forskjellen på to filter av lik størrelse og ok kvalitet blir stor. Det man derimot bør tenke på er filtreringsevnen. Noen filtre slipper igjennom mye mere dritt enn andre filtre, og her har ikke nødvendigvis prisen så mye å si.Denne testen er vel et godt bevis på det.

En annen ting er at det ofte er en fordel å sette på et så stort filter som man har plass til. Et overdimensjonert filter vil fortsatt flowe all luften du trenger selv om det begynner å bli møkkete, mens et mindre filter vil bli "tett" og restriktivt etterat du har brukt det en stund. Et større filter vil også naturligvis ha bedre flow enn et lite filter av samme type. Size matters :)

Nå prater jeg så mye om flow at jeg høres ut som Thomas Strzelecki :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by sutarts

På testen ser jeg at Blitz luftfiltrer kom på 1.plass.

Men prisen er betydlig forskjell på innstats og kit. Er det stor forskjell på disse ? (lyd. motoreffekt)

Hvis du sjekker en gang til ser du at Apexi kom på førsteplass :)

Conclusion

The comparison clearly shows that the Apexi Power Intake filter wins the test, not only on filtration but also by providing the maximum power gains, with K & N, Blitz and HKS coming in second, third and last, respectively

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 z

alle kjøretøyene til usa i irak og ellers i verden inkludert helikopterene bruker KN FILTER. det er sikkert en grunn til at de bruker KN..

ikke for å spore av, men, er det en god grunn til at de har en som heter Bush til president også? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Etter å ha lest testen en gang til var det selvfølgelig Apexi filteret jeg var interressert i...

Hehe, fatta ikke helt at du spurte om Blitz filteret ut i fra den testen, selv om det var bra det også..

Men ingen som vet om en plass hvor de selger Apexi filteret?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hm,viss du har en audi coupe 91 mod,så må du jo ha innleggs filter,og det er så å si ikke vits.Du vill ikke merke noe på lyden engang.Det du må ha er en adapter slik at du kan sette på åpent konfilter.da kommer du til å merke litte granne deiligere lyd. adapter som festes på luftmegndesmåler kan du kjøpe oss http://www.autospar.no visss du lager selv da.. er ikke noe prob.laget det til min coupe.

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider