aregar Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by acoupe På testen ser jeg at Blitz luftfiltrer kom på 1.plass. Men prisen er betydlig forskjell på innstats og kit. Er det stor forskjell på disse ? (lyd. motoreffekt) Tviler sterkt på at du har lest testen.. The comparison clearly shows that the Apexi Power Intake filter wins the test, not only on filtration but also by providing the maximum power gains, with K & N, Blitz and HKS coming in second, third and last, respectively. Blitz kom nest sist.. Står bare øverst på lista over de produkter de har testet.. Så litt lengere ned står det: So the question still stands, "Which Induction Kit is the best?". Well, if you can trust the original source of data, then the clear winner is the Apexi Power Intake. EDIT: Leste vidre og så at dette allerede har blitt sagt :D Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by Mr. Aerodeck Dummeste jeg ser er folk med 4" eller av og til 5" utblås på en tja... la oss si 1,6 Som f. eks en Civic jeg så som hadde 4" utblås. Dette var da en 1,6 med 90hk. LOOOOOOOOOL menneh. på turbobiler, hvor mange effektpotter får du egentlig kjøpt som har 1" enderør? da tenker jeg på anlegg som har så liten motstand som mulig mtp. turboen. tviler på at du får tak i et trillebår-potte fra HKS... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 jeg har en nissan primera 2.0 1991 modell. er vel 116hk. anyway, er det en "god" idè å fjerne katalysatorn på denne? og burde jeg i så fall sette inn et rør med motstand der hvor katalysatorn var, hører mange sier at innsugmotorer bør ha motstand i eksosen? og Apexi selges på http://www.mamut.com/importtuning/ f.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Motstand i eksosen vill gi deg mer dreimoment i bunn, men mister litt på toppen som regel. Hvordan dette forholder seg i frohold til inspruten er jeg ikke sikker på. Har veldig langsteget utveksling på Trans Amen min (første gir til 110km/t) så foretrekker derfor å ha mye dreimoment i bunn. Kjører derfor med orginale manifolder i stedet forgrenrør. Er egentlig bare et spørsmål om hvor du vill ha effekten. Turbo motorer blir dette helt annerledes. Da er hele poenget å få minst mulig motstand inn og ut av turboen. Har hørt uttalelser før om at diverse motorer bør ha motstand, men det tror jeg er mer snakk om kjørbarhet, ikke hva inspruten trenger. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 En ting: Hvis alle utaller seg om at de som kjører med svære potter ofte ikke har effekt, SÅ GIR JEG VEL IKKE DET INNTRYKKET DA! Grunnen er rett og slett at jeg liker litt mer bråk i kjerra. Har ikke så mye penger akkurat, så gjorde en billig investering. Syntes den feis så jevveli før med sugerøret på. Pluss kan ikke nekte for at den ser betraktelig bedre ut nå. Lyd med litt snert i, og bedree respons (ink. filter vel og merke). Fikk det jeg skulle ha jeg, og jeg tror ikke at jeg kjører med norges raskeste gatebil. Litt mer tråkk på pedalen er jo naturlig...Liker man bil, liker man lyd. Det betyr ikke at jeg skal slå inn dørene med balltre, spraylakkere og slenge på laksetrapp. Slim!: har vidd, men analog, så får den ikke over. Trenger først en kabel med s-video i begge ender. Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.