bentarne82 Skrevet Mai 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2011 heisann. har fått ett problem med takluken på min audi 100/s4/c4 problemet ligger nok i venstre vaier som drar ujevnt i forhold til den høyre. får ikke opp luken helt å nå får jeg ikke lukket den helt heller. jeg fikk lukket den sånn nogenlunde når jeg dro den manuelt. men går det an å justere vaierne? eller må de skiftes? dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2011 Som regel er det smurning som mangler når den går tregt, eller føringene som er knekt om den går skjevt. Smør wirene med olje og se om det hjelper samt sjekk føringene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2011 takker :) skal se på saken i morgen når jeg får tid så kommer jeg med en tilbakemelding:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 da har jeg fått PRØVD å sett på saken. men jeg får ikke opp takluken i det hele tatt.. virker som om vaieren på venstre side ikke er med i det hele tatt.. så hvordan kommer jeg til takluken da? må jeg ut med hele innertrekket i taket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Har du prøvd å åpne den manuelt med sveiven (bak dekselet med kupélys mm) inni kupéen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 (endret) ja, men gikk like langt..går bare skeivt... Endret Mai 17, 2011 av bentarne82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Legger med litt mer tegninger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Demontering av taktrekk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 oho... såppas ja.. har litt å holde på med til helgen ser jeg:) takker for hjelpen så langt. skal komme med tilbake melding når jeg får starta på det på fredag tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 da har jeg fått ut hele tak boksen. gikk til slutt. fant ut at vaieren hadde hoppet ut av sporet sitt og en plast detalj hadde gått av. ellers så ser jeg ikke noe spes feil egentlig. jeg fikk takluken smurt opp for en 3 mnd sia pga av den ikke lukket seg helt i venstre hjørne. etter det så gikk alt greit fram til nå. så til saken, hvordan får man justert vaierne slik at motoren trekker jevnt? å når du vrir motoren manuelt, skal det da gå veldig lett eller skal det kjennes litt tungt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Det skal ikke være tungt å vri motoren manuelt så lenge takluken går fint og guidene er som de skal være. Når det gjelder wirene så ligger halve svaret i mitt første svar i denne tråden, siste halvdel er under ;) Adjusting zero position (motor) - Motor removed; electrical connections connected. - Select "roof closed" with rotary control. - Motor runs into zero position and cuts out automatically. - Install motor in this position with sliding roof closed. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 ok, da tror jeg at jeg har fått til alt.. men hva er det best og smøre med? og skal vaierne smøres og? eller bare glideplatene? hvis jeg smører vaieren vil da motoren trekke godt nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 da var det gjort:) ble så jeg skifta hele kasseten. vanskelig og smøre skikkelig opp og vaierne var ganske slitte. takker for hjelpen:9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Hvordan var det å montere på dette panelet som dekker takluken? Tricky? Skal montere mitt snart. Det var tatt av da jeg kjøpte bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 heisann..tenker du på hele kassetten eller panelet under selve takluka , altså trekket under? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg