Gå til innhold

G-Lader (overhaling)

Ranger emnet


Kim Andrè

Anbefalte innlegg

G-Laderen min trenger en overhaling nå......Er det noen som vet hvor jeg kan få det gjort skikkelig? evt. tlf nummer ?

Har fått tips om G-Tech,men sjer det står mye "drit" om dem i furumet....Hvem andre gjør en slik jobb???

 

Har parkert bilen no........dem sa på VW at lagrene var gåen no,er en litt spesiell "dirre" lyd i den...mest når motoren er kald...når den blir varm er det bare litt,lyden forsvinner hvis jeg legger litt press ned på laderen mens motoren går...har vært slik en stund,men tørr nest`n ikke å kjøre mer no,i tilfelle den plutselig ryker...det blir for dyrt...

Må vell sikkert en overhaling til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du gjør det lurest i å la bilen stå, viss ikke kan det bli dyrt, hvis den ikke allerede har tatt kvelden. det høres ikke bra det du beskriver.

 

snakk med frode (polo classic) hær på forumet, han har virkelig peiling på g-ladere.

 

min tok kvelden for litt siden, snakka men polo classic og han ordna dette for meg for en overkommelig pris.

 

mvh roger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xtreme-corrado

du gjør det lurest i å la bilen stå, viss ikke kan det bli dyrt, hvis den ikke allerede har tatt kvelden. det høres ikke bra det du beskriver.

 

snakk med frode (polo classic) hær på forumet, han har virkelig peiling på g-ladere.

 

min tok kvelden for litt siden, snakka men polo classic og han ordna dette for meg for en overkommelig pris.

 

mvh roger...

Hvor mye måtte du ut med for å få den overhalt a ?

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo Classic er med stor sannsynlighet norges garantert råeste på G-ladere, hør med hvem som helst.. Han bruker kun originale kit hvis jeg ikke husker feil.

 

Overhalt forresten selv, med en gang jeg fikk min og vil ikke anbefale alle på å prøve dette hvis man ikke har ganske stor kunnskap eller hjelp, som jeg fikk! :D:D:D Jeg brukte alt fra versktedpresse til "blowtorch" for å varme lageret som satt ved utsuget på laderen, sor at det skulle falle ut. Ikke bare dette med begge veivene skal står i riktig posisjon for at ikke kompresjonsprosessen skal bli feil.

 

Det funket fett for meg, fikk tak i et billig sett fra en kar i stavanger, 3500 for alt. Da var alt originalt, utenom det største lageret som var fra tjekkia eller noe!

 

Kan prøve å få lagt ut en hel liste over hva jeg bytta! Må abre finne det først:D:D:D:D

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Thomas du kjøpte med, også kalt The Fanatic?

 

Litt utenom:

 

Har hatt en merkelig lyd fra laderen en stund, som har komt og gått.

 

Den kan best beskrives som en høy rapelyd, og var godt merkbar inne i bilen.

 

Sjekka litt i kveld, og det viste seg at skiva mellom bolten og reimhjulet på kompressoren var laus, og hadde spist seg et godt stykke inn i reimhjulet.

 

Dette skapte en klaprelyd som blei forsterka av laderen, og gav med masse unødig bekymring..

 

Dette er bare et tips til andre som får lignende lyder. det kan godt vere no som ligger og klaprer, så sjekk det.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Hvor mye trykkfall er normalt om det hopper ut en apex-seal?

 

mangler 0,2 bar på måleren:mad:

 

Inger ulyder, så eg håper på en lekasje..

 

Kommer ann på hvor den hopper ut og hvor stor bit av sporet som er ødelagt, men et sted mellom 0,2 bar og alt ladetrykket.....

 

Har den hoppet ut har du 95% sikkert en skraplader.

 

Kim Andre har hatt skikkelig flaks med sin lader. Var like før senterdelen tok kvelden. Den hadde RS porting, 70 mm ladehjul og ladet bare 0,7 bar. Grunnen til dette var nedslitte tettingslister. Når de er nye er de 3,8 mm høye. Slitegrensen går på 3,5 mm og Kim Andre sine var 3,2 mm........

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår