Nicolas Lopez Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 hei godt folk!! Har en nissan almera 1998 mod, som bruker etylenglykol basert frostvæske. jeg ser at biltema har en rød/rosa etylenglykol basert frostvæske. Det jeg lurer på er : er den blå varianten fra biltema også etylenglykol basert? er det ikke slik at all blå frostvæske er etylenglykol basert? Det var nemlig denne jeg brukte sist gang og jeg har ikke merket noe tegn til overoppheting. Hvis jeg går over til rød/rosa varianten kommer den til å ha noe bedre "kjøle/beskytte" effekt? Jeg skal ikke blande disse om det viser seg at den ene er bedre enn den andre, veit at de reagerer og at det kan ødelegge kjølesystemet, evt motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Om du går over til rød/rosa så vil du ikke ha bedre kjøleeffekt, men motoren, toppen og radiator vil ha et bedre liv. Rød/rosa (G12/G12+) tærer ikke på aluminuim slik den gamle blå G11 gjør (som er etylenglykol ja). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Tror det aller meste av frostvæske er MEG-basert. Forskjellen ligger vel i hva resten er. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg