Gå til innhold

Treige vindusviskere

Ranger emnet

Nikita

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det er noen her som har hatt problemer med at vindusviskerene kun virker når de vil, og noen ganger vil de så vidt reagere.

Meget kjipt i regnvær, og man MÅ bruke bilen hjem ifra jobb.

Begynte og tulle i fjord sensommer, men i vinter har de fungert helt fint, helt til nå :/

Er det noen pakninger/foringer som må byttes?

Vet at motoren er helt fin, for når det har regnet i noen dager, har den virket bra igjen, så kan virke som om det er noe som "tørker ut" som gjør at den ikke vil virke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok foringer som trenger rengjøring og smurning. Du skriver ikke årsmodell, men er en tråd ang dette til Audi A4, er funksjonsmessig nokså likt på din.

Er som regel delen på bildet under som går tregt i foringen. En midlertidig løsning kan være å spraye tynn olje på akselen til vindusviskeren slik at det trekker ned i foringen.

DSC00404.jpg

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/275890-vindusviskerne-gar-ekstremt-tregt.html#post2815608

http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikita, har vært borti lignende på min bil, men har ikke sett så nøye på det.

min slutter ikke å gå på intervall om jeg har over 2000 omdreingner på motorn i 4 eller 5 gir. så mistenker en strøm feil...

er meget nysgjærrig på dette jeg også, så blir og følge litt med hær, håper du finner feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViiRuZ: Skal titte litt på det på Torsdagen muligens, så gir jeg en tilbake melding om hva som er galt, hvis vi blir noe klokere.... :-/

Quattro73: Har en 01 modell ;)

I sensommeren ifjor så sprayet vi med noe tynn tynn olje (husker ikke her og nå hvilken, ligger i bilen) og dette hjalp en god del, men plutselig så måtte den smøres igjen, og til slutt hjalp det ikke.

Nå har det regnet bittelitt i noen dager, og gradene har ligget på max 15 grader, og nå har de fungert helt topp igjen, så klok blir jeg ikke. Så da vil jeg ikke tro at det er noe galt med motoren i seg selv iallefall, håper jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViiRuz: Nei, eller, på en måte, de gangene de ikke vil fungere som de skal, men ellers så stopper de ikke.

Quattro: Mener du da at jeg kan ta av disse stagene, for så og se om vinusviskerene går bedre da? Mekanisk sett vel og merke? Har ingen erfaring med vindusviskere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klips av stagene som går inn på den armen på bildet over, ta en og en side om gangen. Løft viskeren fra ruten og beveg den i viskerens bane for å sjekke om den går tregt. Går den tregt så demonter, puss rent, smør opp og monter sammen igjen.

NB! Om du demonterer så merk deg hvordan stagene er montert slik at alt står likt når de monteres tilbake. Om ikke kan du ende opp med at viskerene går i hytt og pine ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er vindusviskerene fikset, og går som en kule :D

Svigers demonterte hele greia, og det viste seg at det var gjennomføringen som var treig, så har pusset og smørt de opp på nytt.

Det viste seg at de hadde begynt og ruste. Så dette var det som var problemet i min bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider