Gå til innhold

Ludvigsens Stratus 96

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Startsperre og ettermontert alarm av forgie eiger er noe forbannatull.

så jeg klippet av 4 ledninger fra alarmboksen. rød,gul,svar og blå. alarmen gikk likevell, men fikk jo ikke slått av dette trådløst nå :P så koblet disse 4 ledningene sammen igjen. men neida den var stein død. ble litt irritert.

så jeg demonterte dashen. og under rattkonsollen fant jeg et hav med ekstra ledninger og en sort boks:

[ATTACH]28797[/ATTACH]

 

fulgte så ledningene hit og ditt. men 4 tykke ledninger gikk rett til ratt konsollen og svitsen hmm:

[ATTACH]28798[/ATTACH][ATTACH]28799[/ATTACH]

 

her hadde noen laget en form for bypass. så jeg fikk rensket det bort og loddet alt tilbake som det skulle være orginalt.

vridde på nøkkelen og bilen startet!! hurra! neste på prosjekt blir nok bremsesko og hardware bak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynner å høre klikking fra motoren. tennplugg nr2 og 3 har pittelitt olje på seg. ikke mye men litt..

kan det være antydning til stempel eller ventil er gåen?

blir forbannet om det skulle være saken, må jeg bytte heile blokken,med stempel etc? dette er ikke motorn som stod i orginalt. har vist blitt motorbytte på den før.... den går men føles litt slakkere ut. med engang det kommer litt tyngde i bilen. slitter den. greit bilen er tung. men forda være grenser.

noen som har pris på brukt motor. sån ca?

 

kan eventuelt være toppdeksel pakningen som er gåen? noen plasser en kan få kjøpt det i norge. haster jo litt

Endret av ludvigsen08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperre og ettermontert alarm av forgie eiger er noe forbannatull.

så jeg klippet av 4 ledninger fra alarmboksen. rød,gul,svar og blå. alarmen gikk likevell, men fikk jo ikke slått av dette trådløst nå :P så koblet disse 4 ledningene sammen igjen. men neida den var stein død. ble litt irritert.

så jeg demonterte dashen. og under rattkonsollen fant jeg et hav med ekstra ledninger og en sort boks:

 

fulgte så ledningene hit og ditt. men 4 tykke ledninger gikk rett til ratt konsollen og svitsen hmm:

[ATTACH]28798[/ATTACH]

 

her hadde noen laget en form for bypass. så jeg fikk rensket det bort og loddet alt tilbake som det skulle være orginalt.

vridde på nøkkelen og bilen startet!! hurra! neste på prosjekt blir nok bremsesko og hardware bak :D

 

Det er start sperren det... :) da kan man ikke starte bilen mens alarmen uller :) ellers man kan bare kjøre av gårde med den selv om alarmen uller... :) det er en Enforcer alarm og den reagerer ikke på fjernkontrolen om den ikke er programert -feks når du skifter batteri på kontrolen.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den alarmen ble fjernet. den var bare til plage hele tiden XD

 

fikk fikset fører stol feste i dag mens jeg renset teppe. viste seg at mutten var borte. ikke rart stolen vippet hele tiden. Men fikk det ordnet med en helt grei løsning, glemte å ta bilde der og da. men skal gjøre det snart :)

 

jeg fant et bilde på nett om nytt luft filter, er det slik det skal være? jeg trodde man fjernet hele luft systemet OG hvilken effekt vil dette gi bilen?:

[ATTACH]29920[/ATTACH]

post-58624-13804854104885_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den alarmen ble fjernet. den var bare til plage hele tiden XD

 

fikk fikset fører stol feste i dag mens jeg renset teppe. viste seg at mutten var borte. ikke rart stolen vippet hele tiden. Men fikk det ordnet med en helt grei løsning, glemte å ta bilde der og da. men skal gjøre det snart :)

 

jeg fant et bilde på nett om nytt luft filter, er det slik det skal være? jeg trodde man fjernet hele luft systemet OG hvilken effekt vil dette gi bilen?:

[ATTACH]29920[/ATTACH]

 

K&N filter gir 3-5 hester. Kommer litt ann på hvor møkkete det orginale filteret er ved dyno vs nytt K&N.

med et veldig møkkete filter vs nytt kon, kan gi så mye som 10 hester faktisk. dette ble testet på et Neon prosjekt i USA.

Vil anbefale å sette på et alurør, og fjærne allt det andre der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått byttet toppdeksel pakning, tennplugg ringer og sån pakning rundt boltene. for første gang det gikk jo helt greit

selv om jeg ikke hadde moment nøkkel :)

 

men hører fremdeles tikking fra motorrommet. det tikker fortere når jeg gasser litt. tikker også når jeg har inne kløtsjen.

men det høres utsom lyden kommer fra girkassa. jeg har skurring fra der før som forsvinner når jeg trøt inn kløtsjen.

kan det være kløtsjen eller disse lagra som er gåen?

ser det er ulike kløtsjer der ute. og noen som bare er til amerikans med 11 digits i VIN nr.

noen som har en link til en som passer 2.0l 96 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår