Gå til innhold

Hjelp med og legge kabel

Ranger emnet

Stihan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Golf 3 1.8 GL, også skal jeg sette høytallere til fram dørene så lurer jeg på hvordan jeg skal få kabelen til døra for i dørkarmen der er det jo en sånn stor hvit "kontakt" ting som går inn i døra. og jeg så ingen murligheter til og trekke kablen igjenom der?

også lurer jeg også på om noen vet om noen greie cd-spillere som har grønt lyst og USB for sånn CA. 1000kr

Kan ikke så mye om dette, men takk for svar :)

MVH. Stihan

- WV Golf 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nokk bedrive litt hærværk i den kontakten din.prøv å se hvor di gamle høyttaler ledningene går imellom.cd spiller finner du her http://www.pixmania.com/no/no/7692428/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-deh-2320.html#pix-review

mvh kim

Endret av kimafro

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om dette, men takk for svar :)

MVH. Stihan

Du burde kunne litt om det vis du skal sette inn nye høytalere, det er ikke bare å skru ut de gamle og skru inn nye, du burde helst ha noen ringer, så du "forhøyer" høytalerene litt. Monteringen er like viktig som komponentene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor må han det hvis høytaler(ene)passer i dybda? går mere på om dørene er dempet eller "tette"

mvh kim

Får å få dem vekk fra "blekket" slik at du ikke hører det vis du ikke har montert det godt nok. (elendig på å forklare ting) Pleier å være lurt med noe treringer rundt mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som oftest lurt å få et skikkelig solid feste til høyttalerene ja, men så kommer det litt ann på hva han ønsker å få ut av dette, og om han skal ha forsterker til fronthøyttalerene osv. Skikkelige høyttalere med bra effekt inn flytter bra på seg, og da bør de sitte godt fast også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nokk bedrive litt hærværk i den kontakten din.prøv å se hvor di gamle høyttaler ledningene går imellom

Jeg har ingen gammle høyttaler ledninger som går til døra, uvanlig?

også har jeg en bror som tirligere har kobla en del anlegg i sin gamle bil så han har forhåpentligvis noen triks på lager :P men blir veldig usiker av dette høyttaler ledning greiene til døra på grunn av at jeg har lest at det skal være en ledning i døra med sånn litt tupp man kan koble på den "kontakten" ellerno sånt husker ikke helt hva det sto nå men..

- WV Golf 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig med full kabling til dør-høyttalere originalt.

Et par tråder som viser hvordan folk har fiksa det med bormaskin:

http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/290668-mk3-golf-build-thread/

http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/303831-spl-golf-mk3-project/page__view__findpost__p__3849566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Har jeg fått gjort det slenger med noen bilder. alt fint så langt så da får jeg håpe at det funker når jeg får den nye spillern min, Bestilte den i dag :)

Noen som har noen høyttalere og ambefale til og ha i døra på en golf uten forsterker??

Foto262.jpg

Foto261.jpg

Foto264.jpg

Foto267.jpg

Diskantene mine har ikke skrud dem fast enda da..

Foto265.jpg

- WV Golf 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider