Hansi1990 Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 hei hei, håper at noen kan hjelpe meg med ett lite problem som jeg har her.. jeg kjøpte meg her om dagen en VW passat family,1995 mod. den tidligere eieren tenkte det var smart og kvitte seg med de ruskflekkene som var på ann, så han tok og pusset ned rustplassene og så smørte hammartitt(ett form får antirust middel som brukes på båter sa han det var..) utover der han hadde pusset ned.. kjempe det, får da er jo rusten vekke.. eneste problemet er da at det ser ut som noen har tatt masse sølvteip over rustflekkene, og det ser rett og slett ikke så veldig bra ut.. så jeg tenkte jeg skulle pusse ned hele bilen og "male" ann matt svart. eneste problemet på det her er at jeg har aldri gjort noe lignende. derfor håpet jeg at noen kansje, som har gjort noe lignende, kunne hjelpe meg med tips eller råd som jeg kunne tatt videre med meg? om det er ett smart valg i det hele tatt? om det kansje hadde bare lønnet seg og tatt akkurat de flekkene det dreier seg om eller om det ikke er så veldig gale og få den i svart matt farge? håper på respons av noen med erfaring innenfår temaet jaffal. bilen er nå sånn "gusjen" grå(vet ikke det rette navnet får den fargen, men det er en mørk grå farge) håper noen kan hjelpe meg jaffal..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Hei! Jeg sitter og lurer på det samme! Har en Audi A4 1.8T som er litt mørk GRÅ. Tidligere eier har ikke tatt så fint vare på lakken. Så tenkte akkuratt det samme og pusse den ned selv, og deretter lakkere bilen i matt svart. Men er ikke sikker på om jeg vil klare det. Hva burde jeg bruke, spraybokser? Maling? Ingen anelse.. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Hvis dere vil ha noe igjen for bilene deres når de evt skal selges en gang,så ikke gjør det! Hvis ikke er det bare og måke på med sprayboks... Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Male på lakk, styggt. Spraye med sprayboks, stygt. Eneste man kan gjøre for å få bra resultat er å bruke ordentlig billakk og lakksprøyte. Men tro meg. Matt svart er den vanskeligste fargen å holde fin... Jeg vet, for min er matt svart. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Mai 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2011 Hva om jeg kjøper skikkelig billakk og lakksprøyte, er det vanskeligt og gjøre dette selv? Tenker og lakkere bilen. Er student så har ikke 30-40,000kr til og lakkere bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Om du ikke har brukt lakkeringsutstyr før så vil jeg fraråde deg å begynne treningen på en bil du skal ha. Om lakken din har mistet glansen så kjøp deg heller poleringsmaskin til kr 500+, lakkrens, voks osv. Selv stygg gammel lakk kan bli som ny med litt omsorg ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Liker ikke fargen på bilen min, har lyst på svart. Den er nå grå. Og er mange store striper i den etter forrige eier. Så jeg har lyst på svart bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasnicolai Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Har du vurdert vinyl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L3rr1 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 (endret) Han sa at han var student. vinyl lander vell på 10-15000,- om jeg ikke tar helt feil? EDIT: er på utkikk etter noen som kan helfoliere min bil. Noen her som vet av noen? Billigst mulig helst :) Endret Mai 30, 2011 av L3rr1 Siter Photoshop album: http://s282.photobucket.com/albums/kk262/L3rr1/Photoshop/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasnicolai Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Jeg er også student, og jeg har planer om å "vinylere" bilen min. Har fått tilbud om grei vinyl til 200 kr kvm. Tenkte å bruke sommeren til å legge den på selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Amundsen Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Må vel være bedre og sprøyte svart farge med matt klarlakk, eventuelt tett farge med matt binder/mattemiddel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Jeg spraya Golf 2'en min matt svart med sprayboks, ble faktisk sinnsykt bra, men man må huske å legge lakken jevnt, ellers blir det ikke pent. Matta ned bilen med 1200 papir :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg