Zaimun Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Hei, Ryggelysene på min samboer sin bil sluttet plutselig å fungere. Er en Opel Astra 1.6 1994. Stefaren hennes målte da i sokkelen til ryggelysene hvor han målte spenning når vi satt bilen i revers. Men når vi satt pærene i var det ikke noe lys. Har testet med flere pærer. Er litt grønn når det gjelder elektronikk på biler og biler generelt, så alle forslag er velkommne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderb Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 (endret) På min så var det ryggelysbryteren som var defekt. Ryggelysbryteren kostet 170 kr og tok 5 minutter å bytte, så vil ha prøvd det først. Edit: Sorry, leste ikke at det er spenning i sokkelen. Endret Mai 22, 2011 av alexanderb Leste feil Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaimun Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Når jeg målte selv fant jeg ut at det ikke var spenning i sokkel eller fra kabel. Sikringen var i orden, så må nok være ryggelysbryteren i dette tilfellet også. Noen som har tips/Guide på hvordan man bytter den? Hvor sitter den? tok en titt men fant ikke ut av så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaimun Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Den sitter på girkassa, som regel på høyre eller venstre side. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderb Skrevet Juni 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2011 På min Astra g så var det bare å vippe av venstre forhjul, så så man rett på den. Enkel å bytte! :) Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg