SkeegeN Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Da har det seg sånn at bilen fusker og når den står på tomgang høres det ut som at den bare går på 3 sylindre. Men når jeg gasser så går den som vanlig. Dette startet i går, så i dag når jeg var på vei til skolen så blei den bare varmere og varmere så jeg stoppet. Jeg tok opp panseret og da røyk det fra et eller annet sted bak på motoren klarte ikke å se hvor. Etter litt stoppet det å ryke, trur det er vannet som lekker et sted. I tillegg når jeg sjekka oljepinnen så var den helt hvit, er ikke sikker på om det er olja eller hva det er. Å bilen ryker noe jævlig fra eksosen! Noen som veit hva problemet kan være? Siter - Golf 2 1.8 GL 91 mod - Low and slow, is how it goes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Høres ut som at toppakningen din har røket siden peilepinnen er hvit (emulsjon) og det ryker fra eksosen (hvit røyk er damp) Finn ut hvor vannet lekker ut (bak på motoren). At toppakningen har røket kan være som følge av for lite kjølevann på motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkeegeN Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Takker for svar :) Var ute å sjekka litt nå, det ser ut som det lekker bak på høyre side av motoren like ved hjørnet. Byttet toppakning i vinter men kan jo som sagt ha røket. Siter - Golf 2 1.8 GL 91 mod - Low and slow, is how it goes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Lekker det ut mellom blokk og topp? Hvorfor ble toppakning byttet i vinter? Planet du toppen først? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkeegeN Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Ja, ser ut som det lekker ut mellom blokk og topp. Den blei byttet fordi bilen hadde stått lenge, så katalysatoren var tett og da røyk pakninga. Fikk hjelp av noen jeg kjenner til å bytte toppakninga, er ikke sikker på om vi planet toppen. Bilen har gått helt fint fram til i går kveld. Sjekket også pluggene istad, 3 av 4 var hvite og en var svart. Siter - Golf 2 1.8 GL 91 mod - Low and slow, is how it goes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 (endret) Scenario: Toppen ble ikke planet da dere skiftet toppakningen sist. Grunnen til at pakningen røyk sist (og nå) er at toppen er vridd og må planes. Om dere kjøpte nye topplokksbolter sist så kan de brukes om igjen, bare gradetighte litt mindre under monteringen. Endret Mai 19, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.