Gå til innhold

Driver japsene med feilaktig markedføring på oppgitt effekt?

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Originally posted by Oddemann

Japsane har pleid å oppgi mindre effekt (i alle fall på sportsbila) enn det blir målt for å få ned avgiftene.. Mangen eksempel nye japsa som har blitt målt til 10 tals flere hesta enn opgitt..

Da har jeg lyst til å nevne s.27 i Motor mars 2004 hvor NAF har benket en X-trail.

 

sitat "Det absolutt meste vi har fått ut av den, etter at filtre og kat. er skiftet, er 124hk. Fra fabrikkens side er det oppgitt effekt ved et bestemt turtall. X-trail'en avslutter effektøkningen for tidlig, den greier aldri å oppnå den effekten som er oppgitt." sitat slutt. Målt med Bosch FLA 203.

 

Sitat teknisk sjef Morten Moseng hos Nissan Norge; "dette har vi meddelt fabrikken i Japan, som svarer at det ikke er noe galt. Fra vår side er denne saken lagt død." sitat slutt

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke noe nytt at de kan juge bort noen hester pga avgifter. Ta Cadillac f.eks.; de oppga på 70tallet at deres 8,2L V8 ytte 170-180hk! øhh... hehe...

 

Joa... ikke meg imot at de juger bort 100hk og en halv million i effektavgift.. men i tilfellet med X-trailen som NAF testet har kunden betalt "ekstra" for de 16hestene som ikke er der til Nissan og 11.500,- i effektavgift til staten. DET er for dumt!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt er forresten også dreiemoment ganger turtall. Snarvei til høy effekt: mye moment på høyt turtall (som i: grov porting, 290'-kammer etc.). Men det er viktig å presisere -> på de 20 hestene man vinner (over f. eks. 4000 RPM) på å kamme om motoren, taper man gjerne like mye i bunnen. Dette fører til at motoren er svakere under f. eks. 4000 RPM og vil bruke lengre tid på å komme seg opp til der den har mest dreiemoment (der motoren har best volumetrisk effektivitet); med andre ord, man taper litt i akselerasjonen før man møter momenttoppen. Med mindre motoren utelukkende er under 4000 RPM akkurat i startøyeblikket, så drar man den til 7K etc.

 

Oi så mye å skrive for å fortelle folk noe de etter all sannsynlighet vet fra før... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Da har jeg lyst til å nevne s.27 i Motor mars 2004 hvor NAF har benket en X-trail.

 

sitat "Det absolutt meste vi har fått ut av den, etter at filtre og kat. er skiftet, er 124hk. Fra fabrikkens side er det oppgitt effekt ved et bestemt turtall. X-trail'en avslutter effektøkningen for tidlig, den greier aldri å oppnå den effekten som er oppgitt." sitat slutt. Målt med Bosch FLA 203.

 

Sitat teknisk sjef Morten Moseng hos Nissan Norge; "dette har vi meddelt fabrikken i Japan, som svarer at det ikke er noe galt. Fra vår side er denne saken lagt død." sitat slutt

 

Las den der eg og ja, og eg forstår ikkje heilt tankegangen til nissan i den saken der.. Men eg har lest en del testa som viser det motsatte med andre biler. Lurer på om det var skyline og supra eg las nokke greier om. Evo og gjedna. Eg huska ikkje heilt so det blir jo litt dumt å nevna eksempel når eg ikkje e sikker men eg skal ta en titt og sjå om eg finn noke

(x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05

måtte de brenne

 

Opel Rekord 1900 77mod

 

(x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils!

(x)94 Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Motor målte en Skoda Octavia Collection 130Hk TDI, den hadde 150Hk på veiva og 135Hk på hjula.

 

De syntes den gikk "unormalt" bra til bare å ha 130Hk.

Ja den så jeg og, men fant ikke igjen bladet da jeg skrev det første så jeg lot være å nevne det. Det sto kommentert noe lignende et sted (her?).. At man piffer opp pressebilene.

 

Den skodaen tipper jeg har en 1.9L 150hk utgave under 130-dekselet. Jeg har sett i MANGE biltester at de finner 5-15hk ekstra, men 20hk på en helt ny bil stemmer seff ikke. I så fall sier det mest om ehh... hva heter det... "snitt/stabilitets-kvaliteten" på produksjonen demses. Det _kaaaaan_ jo være at noen har skrudd inn feil motor, men det er for dumt det og da...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Ja den så jeg og, men fant ikke igjen bladet da jeg skrev det første så jeg lot være å nevne det. Det sto kommentert noe lignende et sted (her?).. At man piffer opp pressebilene.

 

Den skodaen tipper jeg har en 1.9L 150hk utgave under 130-dekselet. Jeg har sett i MANGE biltester at de finner 5-15hk ekstra, men 20hk på en helt ny bil stemmer seff ikke. I så fall sier det mest om ehh... hva heter det... "snitt/stabilitets-kvaliteten" på produksjonen demses. Det _kaaaaan_ jo være at noen har skrudd inn feil motor, men det er for dumt det og da...

 

Jeg er ikke så sikker på at dette er snakk om "presse biler", jeg har lest om en rekke eiere som får bilene sine målt med tilsvarende resultat. Man kan nesten mistenke VAG for å levere hjuleffekt på TDI'ene sine.

 

Men at dette er snakk om en orginal 150Hk er nok ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår