Gå til innhold

Skifte stammehjul på reg. kjede.

Ranger emnet

aleks104

Anbefalte innlegg

• 2 years later...

Gjorde det samme i min forrige bil. Skiftet kjestrammeren på verksted, kostanedene ble på ca 2500.

Det er egentlig veldig enkelt og skifte. Men de brukte mer tid pga de skulle se om gliderene var i orden.

Du burde skifte kjestrammer så fort som mulig om det rasler i motoren din. Kjea kan jo ryke når som helst og sprenge hele motoren din ..

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet jo kjedestrammer for 3månder siden, ble ingen forsjell...

Den er ganske bra når den er kald.. ikke noe rasling da.

Men når den blir varm høres det helt forferdelig ut hvis jeg holder gassen på 3000rpm.

Hvilken bil er det du har ? Hvis du har vanos er det mest trolig det som lager lyden, ingen fare. Men er en plagsom lyd ja!

Hvis det ikke er vanosen kan det jo være gliderne i registeret. Eller oljetrykkmåleren som lekker ? eller rett og slett kjea som begynner å bli slakk?

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nå ut som reg.kjeda da.. bilen går også litt ugjevnt når jeg ruser den og lar den ligge på ca 3000rpm, samt den helvettes raslelyden. gir jeg gass så drar den gjevnt oppover uten fusking.

På lavt turtall hører jeg ikke raslingen.. den kommer først ved ca 2500rpm.

Når bilen er kald hører jeg ikke raslingen i det heletatt.

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider