Gå til innhold

Fjerne "min egen" bil fra egen parkeringsplass

Ranger emnet

hanos

Anbefalte innlegg

Hei,

for ca 2 år siden kjøpte jeg en bil ganske billig. Denne skulle visstnok være EU-godkjent, noe som jeg ikke sjekket da selger var dama til en kompis, og det var bare snakk om noen få tusenlapper uansett. (Ja, dumt, men sånn ble det)

Det viser seg at bilen ikke er EU-godkjent, men siden den var så billig uansett velger jeg å EU-godkjenne den. På dette tidspunktet har jeg betalt for bilen, men ikke omregistrert den. Jeg får den EU-godkjent og bruker bilen. Før jeg rekker å omregistrere den finner jeg ut at jeg ikke vil beholde denne bilen, da den har noen mangler som gjør den kan være farlig å kjøre med.

Da velger jeg selvfølgelig å ikke omregistrere bilen, for det ville jo kosta penger, og jeg skal ikke beholde bilen. Årsavgift er heller ikke betalt dette året. Så jeg reiser på jobb (jobber på sjøen), kommer tilbake og finner ut at bilen har blitt avskiltet, helt sikkert fordi årsavgift ikke er betalt. Bilen står utenfor leiligheten min, på min private plass og har stått der siden den gangen.

Spørsmålet nå er, hvordan kan jeg få fjerna denne bilen? Jeg vil ikke ha noen ting med den å gjøre! Den er heller ikke kjørbar, så jeg kan ikke bare kjøre den et sted (den har uansett ikke skiltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenn på sjaiten, sett nøklene i og se hvor lang tid før den blir stjålet, eller slip av rammenummeret og si til politiet at noen har parkert en bil på eiendommen din:p hehe, lei en henger og få en kompis til å kjøre den til bilopphuggeren.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør du omregistrere den så den står i ditt navn. Dette koster ikke penger så lenge du ikke har skilt på bilen, det er da kun en ren eierskifte-melding.

Så kan du ringe et av oslos bilopphuggerier, de henter bilen din mot å ta en del av vrakpanten selv. Jeg er ikke sikker, men jeg TROR bilen må stå i ditt navn for at du skal få pengene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke omregistrere for å levere til bilopphugger. (evt. få den hentet).

For å få levert bil til vraking, og utbetalt vrakpant kreves kun legitimasjon.

Du trenger ikke dokumentasjon på at det er din bil.

Du kan naturligvis sende inn salgsmeldinga, men det burde ikke bety noe fra eller til.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet jeg det. Da er det ihvertfall ikke noe problem. Ring brødrene london eller stokstad, så henter de bilen for 5-6-700, så får du resten.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider