Gå til innhold

Trimme golf 1,8 forgasser

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

Originally posted by SpeedWell

1.8 GTI og 1.8 er ikke samme motoren. Høyer komp og sintere kam.

 

hadde det gått an å montere gti 8v toppen og kammen på en standard 1.8gl motor ( 1989, med innsprut)?

kunne tenke meg å dra litt ekstra hk ut av 2`ern min, og deler den med søstra,så jeg betaler bare halvparten :D

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by henning_dt85

 

hadde det gått an å montere gti 8v toppen og kammen på en standard 1.8gl motor ( 1989, med innsprut)?

kunne tenke meg å dra litt ekstra hk ut av 2`ern min, og deler den med søstra,så jeg betaler bare halvparten :D

 

Skulle ikke tro at det byr på alverdens problemer, men det er jo en del elektronikk som må jobbes med. I mitt tilfelle er det mer aktuelt å legge mine svette små på en komplett 16v.

 

Men det med 1000 penger pr hest er ikke tilfelle.

 

Settet bestående av 290 kam, insug, forgasser og modifisering av toppen kommer på ca 9500,-. Men da har man hentet ut ca 30 hk i området 3000 - 7000 rpm....

Det vil si den nette sum av 317,- pr hest....

5_1024.jpg

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha 200 hk i en 1,8 sugemotor, er det ikke mye feil å påstå at hver hest koster nærmere 1000 kr.

Skal man derimot ha 120+ hk i samme motor, koster dette under 2500 for (skikkelig) hydr.kam 268-272 og maks 3000 for (skikkelig) mek.kam 276+++. I tillegg kommer maks en tusenlapp for hjemmelaget grenrør. Da havner man på 120 - 135 kr pr. hest :)

 

Om man tar samme motoren og kun setter på en Pierburg 3B5 forgasser fra en eldre Audifemmer, vil man få over 100 hk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfrider

Hei!

Jeg vil gjøre min golf 85 mod. 1,8 l mer sporty! Har byttet ut org luftfilter med et conefilter. Dette gav meg litt mer "sug" og litt grommere lyd..

 

Hva skal jeg gjøre med eksosanlegget? Har lyst på effektanlegg, men vet ikke om jeg har råd til supersprint. Hva med simmons?

 

I tillegg får jeg en baktenning når jeg slår av motoren. Hva kommer dette av? Kan det være lekk grenrør eller feil på tenningen?

 

Ettertenning kan komme av for varme plugger, gjerne som følge av for tidlig tenning. Tank 98 oktan, og problemet vil sikkert forsvinne. 98 er noe dyrere i innkjøp, men bensinforbruket går samtidig noe ned.

Og sjekk tenningen din;)

 

 

OG... Tøm PM-boksen din, den er full! :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro73

Skal man ha 200 hk i en 1,8 sugemotor, er det ikke mye feil å påstå at hver hest koster nærmere 1000 kr.

Skal man derimot ha 120+ hk i samme motor, koster dette under 2500 for (skikkelig) hydr.kam 268-272 og maks 3000 for (skikkelig) mek.kam 276+++. I tillegg kommer maks en tusenlapp for hjemmelaget grenrør. Da havner man på 120 - 135 kr pr. hest :)

 

Om man tar samme motoren og kun setter på en Pierburg 3B5 forgasser fra en eldre Audifemmer, vil man få over 90 hk ;)

Skal man ha 120 hester kan man bytte ut blokka med en Audi 2.0 blokk isteden. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Skal man ha 120 hester kan man bytte ut blokka med en Audi 2.0 blokk isteden. :)

 

Passer den rett på 5 trins kassen til 1,8 da?:eek:

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår