Gå til innhold

Stor lekasje på audi A4 1.8 sedan

Ranger emnet

Snusabo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et kjempe problem, kjøpte meg ny bil i Februar, veldig strøken.. Gått veldig lite og den har blitt veldig godt håndtert av forige eiger.

For om lag 3 veke sia merka eg at golvet bak på førersiden var veldig vått, kunne ikkje ane meg kor det kom ifra. Sjekket alle pakninger, ruter og alt såg bra ut.

Problemet er at det er KUN vått i gulvet, ellers er bilen helt tørr, har tatt ut seta bak å sjekket men helt tørt der også. Eg tørket det opp, og det var sol å fint vær en stund.

For 3 dager sia kom det skikkelig drittvær, og når eg skulle sette meg i bilen idag var det rundt 4-5 CM med vann på samme plass, har også blitt litt vått framme på førersida, men er klart værst bak. Eg kan ikkje tenke meg at det er nåke anna en regnet som gjør til det, men kan ikkje forestille meg kor det trenge seg inn å klarer å komme akuratt på gulvet bak på førersiden?

Takker for råd å tips !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har en A4(B6) 2002 bruktimport. Det viste seg at det lå en anmerkning på bilen i forhandlersystemet angående fjerning av dreneringsslanger i batterikassa mellom motorrommet og torpedoveggen grunnet at disse fort tetter seg med løv og barnnåler. Disse ble fjernet i forbindelse med en service. Regner med A4 B5 ikke er så langt vekke en A4 B6. Hvis du lukker opp panseret, fjerner hele plastdekselet oppunder frontruta og finner mye rusk og rask nedi kassa kan drenerings hullene i kassa være tette. Dermed fylles kassa med vann og siver deretter inn ventilasjonshuset for friskluftanlegget og ut på gulvet. Ikke bare Audi som har gjort denne tabben. Rensk opp kassa og stak opp dreneringen i bunnen av kassa. Dreneringshullet skal være der en plass. Sjekk om du kanskje må sette inn nytt pollenfilter da dette antagelig har blitt sjøsatt et par ganger. Moralen er at denne kassa må renses en gang i blant for rusk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider