Careface Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Jeg vet at man kan ha så svart man vil på siderutene bak, men hva med sideruter foran? Jeg har sett mange biler som har mørke ruter på hele bilen (bortsett fra frontruta), mest på Østlandet. ER det egentlig lov? Har lest et sted at det er lovlig så lenge det er original fabrikksoting. Kan det stemme? Eller kan man sote siderutene til en viss grad? Tilfeldig eksempel fra nettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Dette temaet tas ofte opp, men det får være. Siderutene foran, og frontruta, kan ikke sotes. Det er ikke tillatt med noen former for film, spray eller klistremerker på disse rutene. Originaltonede vinduer er lov, da er det preget "tinted" inn i glasset sammen med resten av merkingen nedi hjørnet. Dette er ikke film eller spray, fargen sitter inni glasset. Bilen på bildet, og veldig mange andre, er garantert ulovlig sotet. Original soting er oftest veldig lys, så man ser gjerne forskjell. Rutene bak B-stolpen kan du gjøre akkurat hva du vil med, så lenge det er mulig å se blålys gjennom bakruta(hvis bilen originalt har bakrute). Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Careface Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Beklager masingen om populært tema, er noob her. Tusen takk for svar da, det var akkurat sånn jeg hadde forestilt meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg