Gå til innhold

hjelp, problem med anlegg

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har en phillips cd spiller og alpina 4 ports forsterker i bilen. Når jeg skrur volumet ganske høyt kutter musikken. Ganske lange opphold før den fortsetter og kutter igjen.

Spillern er også litt smårar, den eter cd'ene av og til. Når jeg trykker eject så står det bare No CD. Er ikke mer en et og halvt år gammel.

Hva er problemet? Hvordan kan jeg løse det?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok utløser mekanismen som er litt treg som gjør at den ikke spytter ut cd'er med en gang.. det at den kutter er strøm, nesten garantert. Sjekk +12V og jordingen din til spilleren og forsterkeren... pass på at kablene ikke blir for varme.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringa gikk i bilen for litt siden.. Når jeg dreiv å styra med cd spillern. Når jeg bytta spyttet den cd'n ut igjen.

Jordingen virker isåfall grei. Strømmen er jeg ikke sikker på. Hvordan kan jeg vite om den får nok? Jeg tenkte at hvis det gule Power lyse på forsterkern også kutta når musikken kutta så ville det vært det. Men det gjorde det altså ikke.

Hva er så feilen? Hvordan skal jeg lokalisere den og hva skal jeg gjøre?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at Radio/TV-reparatør er et eget yrke...

Kan være et hav av forklaringer til problemet ditt. Det eneste vi kan gjøre, som ikke har sett hverken bilen eller anlegget, er å gjette.

Mye enklere for deg å ta turen inn til et seriøst sted som selger bilstereo, og få dem til å ta en titt. Ikke sikkert det koster noe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Har en phillips cd spiller og alpina 4 ports forsterker i bilen. Når jeg skrur volumet ganske høyt kutter musikken. Ganske lange opphold før den fortsetter og kutter igjen.

Spillern er også litt smårar, den eter cd'ene av og til. Når jeg trykker eject så står det bare No CD. Er ikke mer en et og halvt år gammel.

Hva er problemet? Hvordan kan jeg løse det?

Spillern din må du nok få ett serviceverksted til å se på....den klippinga du opplever kan komme av så mye...men jeg ville nok ha gått over all kablinga...først....skal ikke rare overslaget til før det blir slik du beskriver her...

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ... 3-4 år sia. Trodde ikke den kunne være så gammel. Jeg følger ikke med på stereo og sånt så jeg veit ikke. Irriterer meg noe grenseløst at det er sånn.

Men hvis jeg da tar å låner en ny speller og kobler opp den og alt er alfa omega så vil det si at jallajalla phillips spellern er bare å pælme langt faenivoll. Prøver det jeg, er så jævelig mye slitt å gå over hele anlegget..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøv med en ny Sony spiller, og problemet ble ikke borte! Den spilte bedre, den har innebygd forsterker men den kutta uansett når det ble for høyt..

Da tror jeg det bare er en ting igjen som kan være galt, forsterkern. Høres det sannsynelig ut? Jording, strøm og remote virker å være i orden. Hva gjenstår for meg å gjøre? Hvordan kan jeg finne ut om det er forsterkern som er problemet? Og hvilken type rimelig forsterker bør jeg bytte den med?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider