Gå til innhold

Hjemme bilvask uten bruk av svamp?

Ranger emnet

Petromax

Anbefalte innlegg

Hei,

har nylig kjøpt helt ny bil, den er sort og blir fort synlig støvete/møkkete. Det hadde vært greit å hatt et såpe/avfettingsprodukt som jeg kan bruke ofte og som ikke tar voksingen, som jeg bare kan spraye på og spyle av etter en stund og bilen vil være brukbart ren? Har ikke så lyst å gå løs på bilen med svamp så ofte.

Har pumpeflaske som man kan fylle opp med hva det skulle være å spraye på med, slik at man nødvendigvis ikke må kjøpe avfetting på 1L sprayflasker.

Noen som har et produkt å anbefale?

:well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker vanligvis denne avfettingen: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_46&products_id=231

Bruk 1 del avfetting og 3-7 deler vann avhengigt av styrken.

Denne tar og dritten på dekka bra.

Men du får jo ikkje bilen 100% rein med dette.

Vannet vil jo og tørke på lakken, so du vil nok sikkert sjå merker etter vannet på lakken.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips:)

Er ny på forumet her, og ser etter å ha titta litt at dette med bilvask ikke er så enkelt som jeg trodde. Men mye god info her. Den avfettingen du anbefaler, tar den voksen? Kan det anbefales annet avfettingsprodukt som finnes i butikk? Har vel de fleste aktuelle bil butikker rundt her.

En god og slitesterk bilvoks hadde også vært kjekt å få anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bilbutikker er det snakk om? Du får sjekke om dei har litt avfetting. (nett eller fysisk)

Eg handler berre ifra nett.

All avfetting og såpe tærer på voksen. Men voksen tåler vanligvis litt! Vanligvis varer voks mellom 3 til 6 måneder

Swisswax Shield er ein bra voks med god holdbarheit

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider