Audi 80 Aas Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 hei :) er det nåken som har nåke forslag til ein audi 80 2.0L ? det er ca 100 hk i den no, har effektanlegg på den, så er heilt greit. nåke eg kan gjer for å få meir hk uten å hive turbo i den.. :P Andreas Aas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 En original Audi 80 2.0 er vel enten 90 hk (monomotronic) eller 115/116 hk (K-Jet/Digifant). Effektanlegg gir ingen følbar effektøkning, bare "lydtrimming". Det samme gjelder det de kaller "powerfilter", bare tull og vas på en original motor ;) Men ja, trimkam gir noen ekstra hk, er også de billigste ekstra hestene du får på en sugemotor. Vil du ha mer så kan du porte toppen. Nå vet jeg ikke hvilket bensinsystem det er på motoren din (tipper monomotronic, men det skriver du ingenting om), men med kam og portet topp er dette alltid flaskehalsen. Med en original 2.0 bunndel, portet topp, grenrør og passende bensin- og lufttilførsel (som datasprut) så er 200 hk innen rekkevidde. Og ja, det koster. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Der ser du, nå fikk du svar nesten med en gang :D Siter MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi 80 Aas Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 det er 90 hk i den, så det er vell monomotronic :) hva er trimkam, og hva må eg gjør? eg er ikke noe god på bil, så eg må bare spørre meg fram, så kanskje eg lærer noe til slutt! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 En trimkam er en kamaksel med annen durasjon, løft og lobeprofil enn den originale, alle endringene i gunstigere retning hva effekt angår. En slik kam koster fra drøyt 2000,- og oppover. Mer detaljer: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/223966-sugetrim-1-8s-1-8e-1-9e-2-0s-2-0e-2-2e-2-3e.html#post2519883 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi 80 Aas Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 takk for god info! eg får prøve å lese meg til resten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228880-guide-montering-trimkam-8v-10v.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg