storform Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Hei! Har en splitter ny bil som jeg ønsker å holde fin i tiden fremover, dvs. polere den med jevne mellomrom. Hvor lenge "holder" en polering. Er det antall vask som avgjør? Har bestemt meg for å polere bilen med Meguiars. Kom hjem med 1-2-3 serie fra Bilxtra i sted, men leverer de tilbake, da jeg synes det blir for omfattende å gå over bilen tre ganger. Jeg er tross alt nybegynner på feltet og ønsker en litt mer lettvindt løsning. (Sikkert vond lesing for de av dere som virkelig er entusiaster...) Men Meguiars har jo en jungel av produkter. Er det noen av dere som kan anbefale ETT produkt som gir et bra resultat. Ønsker enkelt og greit en blank bil med beskyttet lakk. Vet at det ideelt sett skal gjøres i flere omganger. Men jeg ønsker en løsning der jeg kun fører på ett produkt. Eller er det en dårlig tanke? Tusen takk til de av dere som tar dere tid til å svare en amatør! http://www.bilforumet.no/images/icons/icon7.png Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
storform Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Så kjedelig at ingen har noen gode råd som de vil dele. Har imidlertid lest en del selv og tror jeg kommer til å prøve Meguiars NXT gen wax 2.0. Dropper cleaner da bilen er ny. Håper det duger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Hugs at Tech Waxen er ein lakkforsegler. Dvs at herdetiden bør være 12-24 timer. Herdetiden starter etter at lakkforsegleren er tatt av. Bilen bør ikkje utsettes for vann i herdetiden. Har du ein garasje, bør bilen inn der iallefall over natta. Til høsten ville eg brukt lakkrensen og. Hugs å legge produktet tyyynt på lakken! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg