Gå til innhold

Løse styrestag og foring på nesten ny bil - korrekt?

Ranger emnet

mnj09

Anbefalte innlegg

Vi har en Skoda Octavia 2010-modell 1.9 TDI som er 2 år gammel og gått 55000km. Den har vært til service idag (Møller-verksted) og der fikk vi å vite at styrestag og foringer har løsnet og må skiftes. Vi lurer veldig på hvordan dette skjer med en såpass ny bil og om dette ikke er en garanti-sak (bilen har 3 års garanti).

Vi vet ikke helt sikkert hva feilen består av men før jeg skal diskutere saken med en tekniker på verkstedet imorgen kunne det være greit å vite hva denne feilen egentlig er, hvordan den kan tenkes å være oppstått samt om dette kan regnes som en garanti-sak. Videre et rask overslag av hva en slik sak kan tenkes å koste dersom vi selv skal betale.

Jeg er som sagt forholdsvis "grønn" mht dette - men håper virkelig noen har tid til å hjelpe oss med (bare en kort...) vurdering av saken så fort som mulig!

mvh og på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan, hvorfor og pris er ikke så interessant. Dette er en garantisak, da såfremt ikke de på verkstedet kan påvise at dette er som følge av en skade du/dere har påført bilen. Vil tro de sliter da :)

Hør med de først du, tror ikke de antyder du skal betale for dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og takk for rask svar!

Årsaken til at jeg spurte om pris var fordi at "krangleviljen" øker betydelig i forhold til kostnaden. Derfor kunne det være greit å vite om vi snakker om 500kr eller 20000kr.

Videre kunne det være greit å være forberedt på hva de vil "beskylde" meg for - dersom de mener at det er jeg som har ødelagt dette selv.

Derfor meget takknemmelig om noen kunne svare kjapt på dette... Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider