sulan Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Jeg har et problem som jeg håper å kunne få litt hjelp med. Jeg har hatt en litt ubehagelig lyd fra motorrummet en tid. Den kommer gjerne på tomgang eller hvis jeg kjører på lavt gir uten at motoren må jobbe særlig tungt (flat mark/ikke oppoverbakke). Lyden er vanskelig å beskrive, den er litt hul, og minner litt om et dårlig hjullager. De siste dagene er den blitt verre. Nå er den mer knirkende/gneldrete når motoren går på tomgang. Det høres veldig ut som at den kommer fra under ventilkåpen. Er det noen som kjenner igjen dette? Veldig takknemlig for gode råd! Markus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Ta en tur til Møller (fortest mulig) og la de få høre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Hvilken årsmodell/motor snakker vi om her? 1,8 turbo motoren har en tendens til å spise kjedestrammeren som sitter bakerst på motoren mellom kamakslingene. Prøv å høre etter her. Dette kan også skje på 1,8 literen uten turbo, men er mye skjeldnere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg