Gå til innhold

Feil på bremser / lav pedal

Ranger emnet

audigeir

Anbefalte innlegg

Ja, det kan det. Men du skriver at det nesten ikke renner noe igjennom. Når du lufter så gjøre du vel mer enn å kun åpne luftenippelen? Tråkker på bremsepedal / trykksetter bremsevæskebeholder? Om ikke får du aldri luften ut!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med overtrykk og pumpe sånn en gjorde i gamle dager ;)

Etter at jeg har holdt på litt så er bremsen hard, men ender med myk pedal og ny lufting.

Men siden det da nesten ikke renner noe ut fra VB så har jeg en følelse på at lasteventilen ikke virker.

Er bare kjedelig å kjøpe ny også er det calipteret eller noe annet som er defekt.

Geir C
98 Audi A8 2.5Q
93 Cab 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at du har "lurt" lasteventilen til å tro at bilen har maks last bak, eller belastning på bakaksel slik at bremseveske slipper gjennom.

Du skriver ikke hvilken bil det gjelder, men om det er 2-krets lastventil er det naturligvis en mulighet for at den ene delen er tett.

Det som er rart er at du får myk pedal igjen. Når du luftet igjen, kunne du se om det kom luft fra noen av hjulene?

Jeg ville prøvd å løsne nippel før lastventil og se om det kommer bremseveske der.

Kommer det der, prøver du å løsne nippel etter ventilen og ser om det kommer noe der.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder en 92 mod cab.

Etter en test du igjen så er det noe luft i systemet, så syns det er rart når jeg lufter så mye. Så et eller annet sted blir det produsert mer luft siden det kommer noen luft bobler, men det er ikke mye. HB renner det mer enn VB, men mulig det enne kretsen er tett.

Skal prøve å sjekket om det kommer veske før og etter ventilen.

Geir C
98 Audi A8 2.5Q
93 Cab 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...