Gå til innhold

Audi S4 1993 start problemer

Ranger emnet

s4man

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen sier har jeg en Audi S4 1993mod med startproblemer.

Vi har feilsøkt litt. Bilen har bensin på begge sider av bensin filter.

Vi har byttet plugger, byttet toppdekselpakning og pakkningen rundt pluggene.

Bilen går på startern men starter ikke.

Før bilen stoppet gikk ladetrykket på turboen fra ca 1.bar til 0.5 og ikke høyere enn det.

Når jeg da slo av bilen igjen fikk jeg ikke start.

Vet egentlig ikke helt hva vi skal feilsøke og hvor vi skal lete lengre.

Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å finne feilen eller typiske feil med samme symptomer tar jeg imot det med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Disse motoren skal egentlig ha en Resirk dump for at motorstyringen skal forstå hva som skjer. Motorstyringen bruker turtall, spjeldvinkel og luftmasse, luftmengde eller MAP-sensor for å beregne innsprøytningstiden, og bruker blant annet lufttemperatur, kjølevæsketemperatur, drivstofftemperatur og lambda-verdier for å korrigere, eller finjustere dette til mest mulig korrekt nivå. Vis du dumper luften ut blir disse verdiene feil. Men det kan også være at du har for slapp fjær i dumpen. Vis dumpen er åpen mens du prøver og starte (motoren suger stemplet i dumpen opp og åpner den) blir det ALT for mye "falskluft" og motoren vil ikke gå på tomgang og mest sannsynlig ikke starte på kald motor.

Det som du beskriver om at du mistet trykke fra 1 til 0.5 bar høres ut som det kan være lekasje på en lange eller at denne dumpen ikke er tett eller defekt, mulig den står åpen hele tiden, eller delvis åpen.

Endret av sinnsyk

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back to basic;

-Har du gnist på pluggene?

-Får motoren bensin?

-Kompresjon?

Tipper det er hallgiveren som er gått føyken. Den kan plutselig ryke, og du kan kjøre med den defekt. Men neste gang du prøver å starte, vil du ikke få det til. Kan trillstarte bilen, da vil du få start om hallgiveren er defekt.

Hadde vært greit om du fikk lest ut feilkoder.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider