geek1 Skrevet Mai 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 Hei! Har kjøpt og fått faceliftlykter til min Audi a4 b5, og har litt spørsmål. Om jeg setter på faceliftlyktene (dvs. kapper vekk kanten ved blinklyset), har jeg noen gang sjans til å få montert orginallyktene på igjen, da? Er ganske skeptisk i og med jeg vil ha muligheten til å gjøre bilen orginal igjen, og hvis dette ikke går lurer jeg rett og slett på å ha orginallyktene å heller selge faceliftlyktene til noen andre som vil ha dem. Er man litt slu, er det jo mulig å feste blinklysene på hovedlykten med festene som allerede er der, og heller stripse fast det resten av festene (på orginallyktene). Men da er jeg nysgjerrig på hvordan det går med lyktene siden skjermen mangler kantene... Har også et sett med faceliftskjermer jeg kunna ha hatt på, men skjermene er litt oppripet og sliten i lakken. Orginalskjermene på bilen min er nesten strøken i lakken i forhold. Kan alltid prøve å rubbe ned å polere faceliftskjermene, men tror ikke det vil utgjør så veldig mye. Å slipe ned å lakke opp på nytt er for meg uaktuelt, føler jeg. Tips, noen??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 (endret) Bruk søkefunksjonen og du vil finne alt for mange tråder om samme emne. Her er noen ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/151002-faq-og-guider-les-her-spor.html#post1940532 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/5661-hvordan-fikse-99-hovedlykter-pa-eldre-a4.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/277047-facelift-lykter-til-audi-a4-b5.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/255137-ettermontering-facelift-baklyker.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/236552-passer-facelift-lamper-pa-min.html Endret Mai 28, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 (endret) Er ny her, så jeg har ikke PEILING. Beklager, men man lærer etterhvert! ;-) Dessuten er det jo egentlig mye enklere om noen i det hele tatt gidder å ta seg bryet med å svare om de har noe fornuftige innspill å komme med, enn at jeg skal sitte å lese side opp og side ned om ting som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre? :-) EDIT: Ingen av de trådene svarte på spørsmålet mitt; nemlig om det er mulig å få på originallyktene igjen?? Endret Mai 28, 2011 av geek1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 tipper dette ikke er så lett uten å ha prøvd selv. En ide kan jo være å kjøpe "facelift" lyktene som er i to deler da, riktig nok ikke like pent (spør du meg) men da har jo jo mulighet til å gjøre bilen orginal igjne uten alt for mye triksing. Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Er nok ikke like pent, nei.. :-( Er det noen her som har kuttet vekk den kanten, og bare latt det være slik uten å lakkere? Da begynner det vel å ruste.. Er virkelig alt for glad i bilen min til å la noe som helst skje med den uten at jeg vet 100% sikkert at det blir bra. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Har kuttet vekk min, men har lakkert da, eller i hvert fall gått over med lakkstift fra møller. Holder godt enda, etter ett år. Men om du har faceliftskjermer liggende, så hadde jeg nok prøvd å gitt disse en omgang med lakkres osv først for å se om dem kunne blitt brukanes. Evt om dette ikke går og dem fortsatt er stygge så kan det vel ikke bli værre med å pusse ned, og gjøre et forsøk på å lakkere selv. Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Ja, vi får prøve å se hva som hjelper. Har god tid, og lyktene kan bare ligge en stund de altså. :-) Takk for svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 jeg har to delte faceliftlykter på, har også øyelokk på bilen så det ble egentlig ikke så ille :) også er det litt gøy å ha noe som få andre har, iomed at de fleste monterer facelift lykter... Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Det har du helt rett i, alle har de lyktene. Samtidig slipper man jo å ødelegge bilen, noe jeg er veldig imot å gjøre.. Men såklart, faceliftlyktene er mye finere enn delte, så man må ofre litt føler jeg. Vi får se hva jeg gjør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Kan ta bilde av min, har også øyelokk :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Du har ikke bilder liggende ute på forumet her da? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiSQuattro Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Det er ikke noe problem å få det til å se ut originalt igjen. Det man kapper vekk blir ikke synlig, men man må bruke noe strips elns til å feste det. der man kapper tar man bare litt lakkstift på så er det 100% igjen. tror ikke du trenger å bekymre deg vis du skal ha på originale faceliftlykter. da dette øker vel nesten mere i prisen. men du må ha noen nye kontakter til lysa også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Ok, takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 ingen grunn til at du MÅ gå tilbake til de orginale lyktene ved ett eventuelt salg hvis det er det du bekymrer deg for :) facelift lykter er det peneste du kan montere på en b5 :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geek1 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Ja, der har du jo grunnen til at jeg kjøpte de ;-) Kanskje jeg er litt sær av meg, men jeg bare MÅ være sikker før jeg gjør noe. Hehe.. slik er det! Men jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg skal ha de på, heldigvis! :-) Tror det blir helt knall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg