Gå til innhold

Golf 3 automat til manuell start hjelp!

Ranger emnet


Overkill

Anbefalte innlegg

Hei der vw folket.

Har nettop bytta motor i min Golf 3, 97.

Sto en 1.6 med automat i, bytta til 2.0 med manuell gir.

Så spørsmålet er om noen har noe erfaring innen dette med å få start på det da ?

Har skifta hjerne selvfølgelig. Skifta koilen bare for å gjør det.

Har prøvd å koble om ledningen som gikk i girstaken inni bilen.

Prøvd og å kople om den "ledningen" med 6 ledninger som går ned i automatkassen. Har lest noen sa "Kople 1 til 3, og 4 til 6". Noe som ikke fønka. (JODA, dette fønka, og MÅ gjøres for å få start på den)

Bilen kinner ikke, men det er strøm, og bensinen kommer. Så står litt fast her x)

(har masse deler ettersom delebilen skal kastes om ikke noen vil ha noe)

 

mvh Tori : )

Endret av Overkill
6ledninger fønka

240 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å få motoren til å gå på starteren. Dersom du har koplet begge ledningene på starteren så skal startmotor gå når du vrir på nøkkelen. Om ikke så har du sikkert glemt å kople til jord til motoren (ledning til girkassen).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Var en ledning til starteren som kødda litt ja.

Så fikk start på den, men den sviver ikke. Den kutter bare ut etter 1-2 sekunder.

Prøvde å skifte "magneten" inni nøkkelen, og "magneten" rundt tenningslåsen, det hjalp lite.

Skal prøve å bytte boksen den ledningen fra "magneten" rundt tenningslåsen går innpå imorgen og se om det hjelper.

240 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den stopper etter 2 sekunder så er det startsperra som ikke er fornøyd.

 

Om du bytter Startsperre-enhet (den boksen bak instrumentet som spolen på tenningslåsen er koblet til), så må den kodes mot nøklene. Må gjøres hos Møller.

 

Om du har byttet ECU, og setter inn startsperre-boks som hørte til den, og bruker nøkkel-chippene fra den bilen, så burde det gå.

 

 

Startsperre og nøkkel må passe sammen, og så må ECU kjenne igjen startsperren.

Om de er første generasjon startsperre kan ECU kodes mot ny startsperre med VAG-COM. På senere modeller må dette også gjøres hos Møller.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for supert svar :)

Var det jeg tenkte å begynne å prøve på i dag, det med den startsperre-enheten, som spoolen rundt tenningslåsen er koplet til.

Evt om det ikke går, får jeg prøve å prate med møller om å omkode enheten.

Får håpe det fønker. Kommer med oppdatering ikveld ^^

240 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg back etter en prøve tur :)

Alt fønka. Måtte skifte den startsperreboksen, spolen rundt tennginslåsen, og magneten inni nøkkelen

yaay da var 2.0 gt i boks med MANUEL :D (automatkassen på 1.6 fønka ikke, det som starta prosjektet hehe)

Takker for hjelpa folkens :)

240 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår