Gå til innhold

Hjelp audi a4 fusker

Ranger emnet

AudiMekkern

Anbefalte innlegg

Velkommen i klubben, har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte bilen for 1 år siden. Og har fortsatt det samme problemet, kan vere alt i fra defekt LMM, N75 ventil, Lambda, Coiler, Plugger osv...

Jeg har sjekket LMM og den virker og vere i orden, N75 ventilen har jeg ikke testet helt, lambda har jeg ikke en anelse på hvordan jeg sjekker om den er defekt. Coiler har jeg sjekket ved og koble ut en/sitte den i igjen, sånn gjør du på alle. Synker motorvolumet på coilen du tar ut, så er den i orden. Synker ikke volumet derimot så er den defekt.

Skal til og prøve med nye plugger, skal visst nok kanskje hjelpe med og kjøpe NGK BKR7E plugger og "gagge" de. Det er plugger som er en grad mindre eller noe sånt. Skal ikke si sikkert om det er riktig, men jeg skal prøve, har bestillt meg 4 plugger får de snart.

Håper du får noen andre svar så jeg også kan finne utav hva som feiler min!

Hvordan fjusking er det du har?

Min er akkuratt som om den nøkker litt fra 1-2000 omdr, samt når jeg slipper gassen. Også fjusker den på tomgang, opplevd flere ganger at når jeg tar inn clutchen så har bilen stoppet opp pga turtallet fallt ned til 500 omdr på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du gjør er og ta en diagnose :)

Finnes mange rundt trheims området som har en vagcom du sikkert kan få låne.

eventuelt du drar til et verksted, dem skal ha ca 1000-1500kr for diagnose.

LMM kan være defekt selv om den ser ut til og fungere..

N75 ventilen er jo en feil som veldig ofte går igjen.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du kan ta av kontakten til lambdaen når motor er varm,vis lambda er defekt så ska bilen gå finere på tomgang når den er kobblet i fra.Er forresten problemet der når motor er varm eller kald?.Er kjølevannstempen normal?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider