Gå til innhold

turbo til del sol

Ranger emnet


del_sol 86

Anbefalte innlegg

Det viktigste du må ta for deg etter effektøkning på maskinen, er å sørge for at drivverk, stivhet og bremser står i forhold til effekten. Trenger sikkert ikke gjøre noe med stivhet og drivverk, regner med at det er en moderat effektøkning i turboen du vurderer, men bremsene må du nok skifte i hvertfall, i forhold til godkjenning

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha det godkjent må du nok fikse papirer, dette er et helvete hvis det ikke er andre som har gjort det før deg.. noe det helt sikkert er :) det finnes en del bolt on turbokit.. sikkert ikke altfor vanskelig.. men bytt stempler og råder også..

Vil ha S14a

 

X `93 Honda del sol

X `86 Passat Combi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller ingen ting om hvilken motor du har, men har du en D16Z (Esi) motor er ikke rådene sterke nok til en så stor effektøkning som hundre hester. Da bør du bytte ut disse med de som står i B16 motoren.

 

Ett minst like godt alternativ til turbo er jo kompressor fra Jackson Racing, som visstnokk skal være mer eller mindre "bolt-on". Dette gir deg 60hk+ Som rådene dine tåler. Denne koster ca 25000 nkr i USA.

 

Er ikke sikker på om hvordan bremsene stiller seg med en slik modding. Men kan ikke huske å ha lest på amerikanske forum at de har byttet de ut. Skal uansett ikke by på for store problemer med å få godkjennt en slik effektøkning.

 

Uansett, med en slik modding er det ikke mange små-biler som vil hammle opp med deg ;)

 

Tips! et forum det kan lønne seg og følge med på er Darksol.com

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

 

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JonArveS

Du forteller ingen ting om hvilken motor du har, men har du en D16Z (Esi) motor er ikke rådene sterke nok til en så stor effektøkning som hundre hester. Da bør du bytte ut disse med de som står i B16 motoren.

 

Ett minst like godt alternativ til turbo er jo kompressor fra Jackson Racing, som visstnokk skal være mer eller mindre "bolt-on". Dette gir deg 60hk+ Som rådene dine tåler. Denne koster ca 25000 nkr i USA.

 

Er ikke sikker på om hvordan bremsene stiller seg med en slik modding. Men kan ikke huske å ha lest på amerikanske forum at de har byttet de ut. Skal uansett ikke by på for store problemer med å få godkjennt en slik effektøkning.

 

Uansett, med en slik modding er det ikke mange små-biler som vil hammle opp med deg ;)

 

Tips! et forum det kan lønne seg og følge med på er Darksol.com

Takk for bra svar. På siden står det safely on stock engine,for meg ville det si at det er trygt å montere på en orginal motor. Det er vtec motor. Hadde du giddet å sjekke det og si meg hva du mener? hadde satt pris på det. :)

http://www.turbokits.com/del_sol_turbo_kits.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok I see:

 

Du skal sette turbo i en DelSol ESi 125hk, fordi du ikke har råd til å

kjøpe VTi. Grunnet høy effektøkning må du muligens skifte bremsene.....

 

På Esi kan du greit montere frambremsene fra delSol VTi, men vær klar over at på ESi er det trommelbremser bak, ikke skivebremser som det sitter på Vti'en. Jeg aner ikke, men det KAN bli dyrt

 

Kostnader:

ESi: ca 70000kr

Turbo: ca 20000kr

Bremser: ca 10000kr

----------------------------------

totalt: ca: 100000kr

 

DelSol Vti: ca 100000kr

 

Ytelse:

 

ESi+Turbo ca 200hk + mye ombygging, arbeid som du muligens kan få problemer med å få godkjent

VTi: ca165hk + ca 20hk med div bolt-ons. (eller 250hk med turbo!)

 

Forsikringskostnader?????

 

Tror faktisk jeg ville gått for Vti med en gang gitt.....

Det finnes MYE bolt-ons for B16 motoren!!!

 

Min forrige bil var DelSol ESi. Jeg også vurderte en slik ombygging, dog med kompressor. Etter en stund fant jeg ut at jeg heller skulle kjøpe Vti utgaven. Det som skjedde til slutt var at jeg Kjøpte Accord Type R istedet.

 

Hvis pengene dine ikke strekker til en Vti, ville jeg beholdt Delsolen nesten orginal. Skift ut luftfilteret og eksosen, spesielt katalysatoren, og manifoilen. Det viktigste er at du lærer deg og kjøre denne bilen. Den er ikke den raskete på stripa og 0-100, men gi den en svingete vei, så parkerer du de fleste biler opp til 140hk!

 

 

Se også en diskusjon på forumet til http://www.club-honda.org.

 

http://forum.club-honda.org/viewtopic.php?t=4504

 

Lykke til :)

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

 

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No hard feelings purrpower,hadde selvfølgelig kjøpt vti hvis jeg hadde gryn til det. Poenget mitt er at jeg ikke ville ha noen orginal bil og med vti får jeg ikke råd til noe ekstra. 200hk i en del sol vil nå jeg si er ganske heftig selv om det ikke er vti. Men uansett takker for svar,spesielt jonarves..setter pris på det:)

,er jo en liten stund til jeg får finansiert kjøpet så jeg har litt tid å tenke igjennom det fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En link til et forum som diskuterer delSol:

 

http://www.darksol.com

 

Her finner du tonnevis av info, linker osv. Lurer du på noe så er det bare og spørre i vei. Du får alltids et svar. Disse amerikanerne har utrolig peiling når det gjelder denne bilen uansett om det er Vti eller ESi.

 

Husk bare at modellene har en annen benevnelse i USA, men 125hk ESi har motorbenevnelse D16Z

 

Ellers får du også god hjelp på forumet til http://WWW.Club-Honda.org

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

 

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JonArveS

En link til et forum som diskuterer delSol:

 

http://www.darksol.com

 

Her finner du tonnevis av info, linker osv. Lurer du på noe så er det bare og spørre i vei. Du får alltids et svar. Disse amerikanerne har utrolig peiling når det gjelder denne bilen uansett om det er Vti eller ESi.

 

Husk bare at modellene har en annen benevnelse i USA, men 125hk ESi har motorbenevnelse D16Z

 

Ellers får du også god hjelp på forumet til http://WWW.Club-Honda.org

Takker nok en gang,for hjelp.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JonArveS

 

Uansett, med en slik modding er det ikke mange små-biler som vil hammle opp med deg ;)

 

 

Gamle Opler rævkjører jo den Honda`n.. som f.eks. Manta B, Ascona B og Kadett med C20LET

 

Kom deg opp på et større motorvolum og turbokonverter deretter.. med skikkelig råder,veiv og stempler.

 

Sjekk innom http://www.overboost.com og se hva de har til din Honda.. Tror det er noe bra kits der..

Håkon Andrè Flægstad

Manta B 2.0 16v Turbo

Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling

http://www.mantapitstop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår