Gå til innhold

Bil elektronikk - HVEM ER GODE PÅ DETTE??

Ranger emnet

48IDA

Anbefalte innlegg

Originally posted by 48IDA

Hva hvis alt er helt håpløst, og ingen klarer å finne ut av feilen...

Hvordan ville det da være å bygge om hele jævla shiten m. ny innsprut og elektronikk oppå den gamle motoren, og rett og slett fjerne ALT av det gamle .

Hvis systeme har låst seg, kan det være en løsning (eller kansje den eneste?).

Det må da gå ann å få info på hvilke styre-enheter som har med startsperre å gjøre. Eventuellt fra brukt bil. Men det burde være verkstedets jobb! Både de og importøren kan da ikke bare ha gitt opp??!!!?!

Hva med å gå til 'tv2 hjelper deg' eller no sånt? De får ofte ting til å sje litt fortere ;)

Media elsker jo slikt ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hpu.no/hvem.htm

Prøv han her.

For endel år siden fikset han tenningsmodulen på min Yamaha V-max.

Han er visst litt av et geni. Bilverkstedene bruker han når de har kjørt seg fast.

Da jeg var der var verkstedet fyllt opp av temmelig sære biler som De Lorean, MB SL fra 50 tallet osv, men han var ikke dyr.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil: 1998 Jeep Cherokee 2.5 bensin

Feil: Starter ikke :rolleyes:

Starteren går, men coilen får ikke strøm. Startsperre lampa lyser hele tiden, så det er tydelig at det er noe der som er problemet.

Verkstedet, som forsåvidt også er merkeforhandler av Jeep/Chrysler finner ikke ut en dritt, men sier at computeren gir to feilkoder på startsperra, og det er indikasjoner på at startsperre og ECU ikke klarer å komunisere.

Verkstedet sier at de har forsøkt å bytte det meste som kan byttes, og målt alle ledninger, men alikevel finner de ikke feilen - noe som er helt på tryne, da alt som bilen er bygd av kan byttes, og således kan også feilen løses!!

Det som irriterer meg er at bilen står på samme sted hvil i MANGE uker, uten at de gjør noe med den! Snø på bilen er ganske avslørende når den har ligger der i 3 uker......

den bilen der kan jeg fikse på maksimalt 1 time !!! har overtatt uendelig mange sånne problembiler, og de fleste har latt seg løse på få minutters feilsøking. Jeep er også noe av det enkleste å finne feil på, så derfor kan du jo bare frakte den til verkstedet mitt i Os utenfor Bergen :) Bilteknikeren.net har talt

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilteknikeren.com:

Max en time? Skulle gjerne sendt bilen til deg, men det blir jo så inni helvete dyrt!

Og hva hvis du bruker lengre tid..?

Du får si ifra hvis du vil ta deg en tur til Oslo da, så sponser jeg flybillett og opphold + arb. penger, mot at du da lover at problemet er løst når du drar hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

http://www.hpu.no/hvem.htm

Prøv han her.

For endel år siden fikset han tenningsmodulen på min Yamaha V-max.

Han er visst litt av et geni. Bilverkstedene bruker han når de har kjørt seg fast.

Da jeg var der var verkstedet fyllt opp av temmelig sære biler som De Lorean, MB SL fra 50 tallet osv, men han var ikke dyr.

Helge Paulsen døde i fjor vinter. Vet ikke om de har noen andre like dyktige på HPU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilteknikeren.com:

Max en time? Skulle gjerne sendt bilen til deg, men det blir jo så inni helvete dyrt!

Og hva hvis du bruker lengre tid..?

Du får si ifra hvis du vil ta deg en tur til Oslo da, så sponser jeg flybillett og opphold + arb. penger, mot at du da lover at problemet er løst når du drar hjem :)

1 time er faktisk lang tid, når en vet hva en driver med. I løpet av den tiden, så skal alt som har med symptomene å gjøre være kontrollert ut. da mener jeg absolutt alt tenkelig. Sist gang jeg fikset en slik bil som du har, så hadde den vært forsøkt fikset på Hope Auto i 6 mnd. uten at de fant feien. Jeg brukte ca 4 minutter på å finne feilen, og 6 timer på å reparere den.. sier ikke noe galt om Hope Auto, men de mangler kompetanse på sine egne merker..

jeg skal til Oslo i neste uke, på bilauksjonen.

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal til Oslo! Er det sånn at du har med utstyr til å finne ut av dette da? Hvilken dag?

Og et annet spm, hvis det er startsperra som krangler, kan dette fikses av andre enn merkeverksted? (Tenkte på kodinger og sånt i computer)...

kan du få utskrift av hva feilkoder/beskrivelse gies med DRBIII (orginaltesteren til daimlerchrysler) ?

Disse kan du enten skrive i forumet mitt, eller sende meg på e-post. blir ikke her på dette forumet så ofte lenger, bare stakk innom en tur i dag :)

http://www.bilteknikeren.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider